י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחרי 5 שנים

פרשת 'הרב והניצב': זהו עונשו של ארביב

חמש שנים אחרי פרוץ הפרשה ולאחר שהרב פינטו כבר ריצה את עונשו ושוהה מזה כמה שנים בארה"ב, נגזר דינו של הנאשם השני בפרשה - ניצב בדימוס מנשה ארביב 

פרשת 'הרב והניצב': זהו עונשו של ארביב
ניצב בדימוס מנשה ארביב בביהמ"ש צילום: פלאש 90

בית משפט השלום בראשון לציון הרשיע הבוקר (רביעי) את ניצב בדימוס מנשה ארביב ששימש כמפקד להב 433 וגזר עליו עונש של 200 שעות שירות לתועלת הציבור בגין עבירת אי-מילוי חובה רשמית.

ניצב בדימוס ארביב, ששימש גם כנציג משטרת ישראל בארה"ב וכסגן מפקד מחוז תל אביב, הודה בפברואר השנה בעובדות כתב האישום המתוקן והורשע במסגרת הסדר טיעון במערכת יחסים פסולה בינו לבין הרב יאשיהו פינטו, זאת כאשר היה קצין בכיר מאוד במשטרת ישראל.

ארביב, לא הפסיק את הקשר ולא דיווח עליו כפי שהיה מחויב לעשות, גם לאחר שהרב פינטו הציע לו סכומי כסף משמעותיים עבור סיועו במשטרה בנוגע לחקירה שהתנהלה נגדו.

גם לאחר שהרב פינטו נעצר ונחקר בחשד למתן שוחד לקצין אחר, תנ"צ אפי ברכה ז"ל, לא דיווח ארביב על קשריו עם הרב פינטו ועל הצעת השוחד שהציע לו הרב.

במסגרת הסדר הטיעון, מנשה ארביב הודה שבמעשיו נמנע במזיד בהיותו קצין משטרה בכיר בדרגת ניצב מלמלא חובה שהייתה מוטלת עליו על פי דין. עם זאת, במסגרת הסדר הטיעון הוסר הסעיף החמור של מרמה והפרת אמונים.

כאמור, בית המשפט גזר עליו הבוקר, ארבעה חודשי מאסר על תנאי ו-200 שעות לתועלת הציבור.

עו"ד הלה אדלמן, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה אמרה לאחר גזר הדין כי בית המשפט "קבע שמדובר במערכת יחסים פסולה ומתמשכת במסגרתה הוצעו לקצין הבכיר טובות הנאה פעם אחר פעם והוא מצדו נמנע מלדווח עליהן לאורך שנים. בכך למעשה העדיף את טובתו האישית על פני מילוי חובתו כמשרת ציבור וכבעל תפקיד בכיר ביותר במשטרת ישראל".

עוד הוסיפה כי "בית המשפט הרשיע את הנאשם והעביר מסר לפיו אין להשלים עם נורמות התנהגות של קצינים ושוטרים אשר מעדיפים לקדם את ענייניהם האישיים על פני מילוי חובתם הציבורית באמינות וביושרה".

הרב והניצב ניצב מנשה ארביב הרב יאשיהו פינטו הסדר טיעון גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד