י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תכנית טראמפ: "הישראלים יסתכנו, הפלסטינים יהנו"

 ניקי היילי רמזה אתמול על תוכנית השלום של טראמפ בין ישראל לפלסטינים |  היילי טענה "שני הצדדים ייהנו מאוד מהסכם שלום, אבל הפלסטינים ייהנו יותר, והישראלים יסתכנו יותר"

תכנית טראמפ: "הישראלים יסתכנו, הפלסטינים יהנו"
טראמפ צילום: רויטרס

שגרירת ארה"ב באו"ם שהגישה התפטרות, ניקי היילי, רמזה אתמול על תוכנית השלום של טראמפ בין ישראל לפלסטינים, "התוכנית ארוכה, לתוכנית של טראמפ יהיה לשני הצדדים הרבה דברים שהם יאהבו, והרבה דברים שהם לא יאהבו". אמרה היילי אתמול באו"ם.

היילי אמרה כי לישראלים ולפלסטינים, כמו גם למדינות אחרות בעולם, יש אפשרות לבחור. "להתמקד בחלקים שהם לא אוהבים, וזו אומר לחזור לכישלון הסטטוס קוו של 50 השנים האחרונות, או להתמקד בחלקים שהם אוהבים ולעודד שלום ומו"מ להתקדם".

היילי אמרה אתמול במועצת הביטחון של האו"ם כי "שני הצדדים ייהנו מאוד מהסכם שלום, אבל הפלסטינים ייהנו יותר, והישראלים יסתכנו יותר".

היילי, שעוזבת בסוף החודש את התפקיד לאחר שנתיים אינטנסיביות ועמידה חזקה לצד ישראל, אמרה כי בהתקדמות לקראת המשא ומתן לשלום, "אנחנו נזדקק למנהיגים בעלי חזון אמיתי לעשות את זה, העולם מסתכל".

לפני הדברים של היילי מסרו שמונה מדינות מהאיחוד האירופי במועצת הביטחון, את חזון האיחוד בנוגע להסכם השלום המתגבש על ידי הנשיא טראמפ. "האיחוד האירופי משוכנע באמת, כי השגת פתרון של שתי מדינות על בסיס גבולות 1967 עם ירושלים כבירת שתי המדינות, עונה על צרכי הביטחון של ישראל והפלסטינים, הם השאיפות של הפלסטינים למדינה ולריבונות, סיום הכיבוש וטיפול בסוגיות הסדר הקבע היא הדרך היחידה והמעשית להפסקת הסכסוך ולהשיג שלום צודק ובר-קיימא".

דונלד טראמפ תהליך השלום פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד