י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פרשת הנערה החב"דית

למרות שהיא תשוחרר - הסיקריקים מפגינים

למרות הצפי לשחרור הנערה החב"דית רבקה חג'ג שנעצרה בעוון השתמטות מצה"ל ושוהה בכלא צבאי - הסיקרקים ממשיכים להפגין

למרות שהיא תשוחרר - הסיקריקים מפגינים
הפגנת סיקרקים בירושלים צילום: מחאות הקיצונים החרדים

רבקה חג'ג', חב"דניקית שנעצרה בשדה התעופה בן גוריון בדרכה לפריז יחד עם משפחתה, עדיין שוהה בכלא הצבאי, ובירושלים מפגינים למענה הפלגים הקיצוניים המכונים כפי העם 'סיקרקים'.

ההפגנה נערכת הערב (ראשון) בצומת הרחובות שמואל הנביא ויחזקאל בירושלים, כאשר המפגינים חוסמים את צירי התנועה ומשבשים אותה. כוחות משטרה שנמצאים במקום עצרו חשוד "שהפר את הסדר באופן בוטה" על פי הודעת דוברות המשטרה, והפעילות נמשכת להשבת הסדר הציבורי ופתיחת צירי התנועה.

גם אמש (מוצאי שבת) נערכה הפגנה דומה, תחילה בכיכר השבת בבירה, ועם פיזורה על ידי המשטרה המפגינים עברו לחסום את צומת הרחובות שמואל הנביא, שם נעצרו שני חשודים בהפרת הסדר הציבורי. גם ביום חמישי בשבוע שעבר הפגינו הקיצונים, אז נעצרו שלושה חשודים.

הנערה רבקה חג'ג' בת ה-18, צפויה להשתחרר מחרתיים (שלישי) ממעצרה, היישר לתהליכי חיול בבקו"ם. בני המשפחה זועמים על ההתנהלות בצה"ל, כך דיווח הבוקר הכתב הצבאי מנדי ריזל בתכנית 'חדש על הבוקר' ב'קול ברמה'.

לשידור הצטרף גם פרקליטה של הנערה, עו"ד נתן רוזנבלט שאמר למגיש נועם זיגמן, כי "רבקה תשחרר מהכלא ביום שלישי ותקבל מעמד של משל"בית, אנחנו פועלים לשנות את מעמדה שתקבל פטור. יש רדיפה אישית נגדה".

כלא צבאי חב"ד השתמטות משירות צבאי מעצר בחורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד