י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
גזר הדין בוטל

תיראו מופתעים: פוזננסקי תישאר בתפקידה

השופטת רונית פוזננסקי-כץ לא תודח מהתפקיד, כך קבע בג"צ, אך היא תושעה למשך שנה מאז יצאה לחופשה ובמשך שנתיים נוספות לא תעסוק בפלילים

תיראו מופתעים: פוזננסקי תישאר בתפקידה
ערוץ 10

בית המשפט העליון ברוב דעות, החליט היום לקבל חלקית את עתירתה של השופטת רונית פוזננסקי-כץ ולבטל את גזר הדין של בית הדין המשמעתי לשופטים שלפיו תועבר השופטת מכהונתה לצמיתות.

בדעת רוב נקבע כי בית הדין המשמעתי לשופטים, צדק בקובעו כי אינו מוסמך להטיל על רונית פוזננסקי-כץ עונש מסוג השעיה. כל שופטי ההרכב הדגישו את חומרתם הרבה של מעשי השופטת בפרשת המסרונים. אולם, לעניין העונש, בהצטבר מכלול הנסיבות המיוחדות בתיק זה, הכוללים את ההשהיה הזמנית מאז, שכר של 50% מאז.

בנוסף, העובדה שהסכימה לצאת לחופשה ללא תשלום עד מרץ 2019, להימנע משמיעת תיקים פליליים למשך שנתיים ולהשיב את השכר המופחת ששולם לה בתקופת ההשעיה - קבע השופט סולברג כי ניתן להטיל בדיעבד עונש של נזיפה המאפשר "ביצוע בקירוב" של הסדר הטיעון אליו הגיעה השופטת עם שרת המשפטים איילת שקד, הקובלת, הנותן לדעת השרה "ביטוי הולם מידתי ומאוזן למכלול השיקולים הרלבנטיים".

השופטת ברק-ארז הצטרפה לתוצאה העונשית אליה הגיע השופט סולברג אף שסברה כי לבית הדין המשמעתי יש סמכות להטיל עונש של השעיה. זאת לנוכח התפצלות הדעות ועל מנת שניתן יהיה להכריע בעתירה ולו בדעת רוב. השופט פוגלמן סבר בדעת מיעוט כי אין עילה להתערב בעונש שנגזר על השופטת.

עו"ד פנחס רובין ראש משרד גורניצקי ושות' אשר ייצג ביחד עם עו"ד רם כספי את כבוד השופטת פוזננסקי כץ מברך את השופטת על החלטת בית המשפט הגבוה לצדק בעשייתו צדק.

שלשום, בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים, קיבל את ערעורו של עו"ד ערן שחם שביט מרשות ניירות ערך, אליו הצטרפה פרקליטות המדינה, וקבע כי הסדר הטיעון שנחתם בינו לבין נציבות שירות המדינה יכובד ויקוים במלואו. בהתאם לפסק הדין, עו"ד שחם שביט, המכהן כיום כיועץ משפטי בכיר ברשות לני"ע, יוכל לשוב לתפקידו כיועץ המשפטי של מחלקת החקירות ברשות כבר בעוד כחודשיים.

"ביסוד הדברים היתה עמדה (של עו"ד שחם שביט) אשר נועדה דווקא להקל עם העצורים" קבעה השופטת ענת זינגר. "אף שבציבור ניתן להבין שהדברים נתפסו אחרת, סבר שחם שביט, בזמן אמת, כי חובתו המצפונית היא לדווח על עמדה פנימית אשר תמנע מעצר מיותר". בכך קיבל בית המשפט את טענת עו"ד שחם שביט, שהמסרון ששלח לשופטת נועד להסיר מכשול מבית המשפט ולמנוע מעצר ארוך מכפי שהיה דרוש לצרכי החקירה".

פרשת המסרונים רונית פוזננסקי כץ בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד