י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קונים כל דבר

המשגיח נגד העלון עם הגימטריאות המעניינות

הגר"ח מישקובסקי בשיחתו השבועית בישיבת 'ארחות תורה', עורר נגד עלוני השבת, כשהוא מכוון במרומז לעלון מסוים: "תלמיד חכם שההשקפות שלו מאד מאד קרובות למזרחי"

המשגיח הגר"ח מישקובסקי. צילום: קובי הר צבי
המשגיח הגר"ח מישקובסקי. צילום: קובי הר צבי צילום: קובי הר צבי

המשגיח הגה"צ רבי חזקיהו מישקובסקי, משגיח ישיבת 'ארחות תורה' בבני ברק, תקף השבוע בשיחתו, את העלונים היוצאים ומחולקים בבתי הכנסת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בפרט התכוון המשגיח לעלון 'בית נאמן', היוצא לאור מדברי תורתו ושיעוריו של הגאון רבי מאיר מאזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים'.

אחד התלמידים סיפר כי המשגיח בכוונה לא אמר שם של העלון, בכדי שלא לפגוע וכל אחד יבין לבדו למה הוא מכוון.

בהקלטה מהשיחה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', נשמע הגר"ח, אומר: "יש גם היום, כל עלון שמוציא לאור, כל אדם היום יכול לכתוב, כל אחד שיש לו את העת בת' ואת העט בט' כותב הגיגים וקוראים את זה בשקיקה, איך אמר הפוניבז'ר רב, כתוב בתוספתא 'עשרה מיני רעב וכו' והרעב האחרון הוא לא רעב ללחם כי אם לשמוע את דברי ה'', נו הרי זה טוב?? אלא בן אדם רעב מקבל כל אוכל, טעים לא טעים, כל אחד אומר וכל אחד כותב, וקונים כל דבר, אני לא מדבר על זה שיש הרבה עמי ארצות שכותבים שטויות, גם תלמידי חכמים שקוראים אותם".

דבריו של המשגיח בנושא
 
במהלך השיחה סיפר, "אני קיבלתי הוראה ממרן ראש הישיבה הגאון ר' גרשון אדלשטיין שיאריך ימים, להודיע בישיבה שיש תלמיד חכם שההשקפות שלו מאד מאד קרובות למזרחי וקוראים את הדברים, יכול להיות שיש שם גם בדיחות יפות, גם גימטריאות מעניינות, ולהודיע בישיבה שזה לא בשביל בני תורה, זה לא בשביל בני תורה, אנחנו לא צריכים יותר לדבר על זה".
 
"למה לבזות את עצמינו ניקח מכל מה ש... אבל אנחנו לא מדברים, אבל עליו קיבלתי ממנו, אבל יש כאלה שזה סתם בושה שבכלל נוגע בו, כל אחד היום כותב וגמרנו, אתה מבזה את עצמך, בהרבה דברים בא תהיה נחמד... בא... נכבד מתנהג אחרת, נכבד מתנהג אחרת".

עלוני שבת עלונים הגר''ח מישקובסקי בית נאמן הרב מאזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד