י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר התייעצות

דרמה: מנדלבליט החליט לא להמתין לבחירות

מנדלבליט בפגישה חשאית: "פרסום ההחלטה לפני הבחירות הוא חובתנו לציבור שהולך לבחירות. אעשה מאמץ מרבי להשלים את העבודה בהקדם" • כל הפרטים

דרמה: מנדלבליט החליט לא להמתין לבחירות
נתניהו / מנדלבליט צילום: יונתן זינדל/מרים אלסטר, פלאש 90

האם ראוי הפרקליטות תחליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה עוד בטרם הבחירות לכנסת ה-21? היועמ"ש מנדלבליט ערך פגישה חשאית במלון כרמים עם בכירי מערכת המשפט בדימוס סביב השאלה הזאת.

כתב המשפט של חברת החדשות, גיא פלג, דיווח הערב (שלישי) כי בשבוע שעבר כינס היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, פגישה חשאית עם בכירי המערכת המשפט לשעבר, בהם אהרן ברק, מאיר שמגר, דורית בייניש, אליקים רובינשטיין, עדנה ארבל, יהודה ויינשטיין, משה לדור, גבריאל בך ויצחק זמיר.

במוקד הפגישה, נדונה השאלה האם ראוי לפרסם הודעת שימוע בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, עוד לפני מועד הבחירות ב-9 באפריל, והאם נכון לעשות כך משפטית.

על פי הדיווח של גיא פלג, לדעת כל הדוברים יש לקבל את ההחלטה ולפרסם אותה עוד לפני הבחירות.

היועמ"ש מנדלבליט אמר באותה פגישה החשאית, כך צוטט ב'החדשות': "פרסום ההחלטה לפני הבחירות הוא חובתנו לציבור שהולך לבחירות. אעשה מאמץ מרבי להשלים את העבודה בהקדם. זאת בלבד שלא תהיינה השלמות חקירה".

במשרד המשפטים מסרו בתגובה לחשיפת גיא פלג, כי "במענה לפניות הרינו להבהיר כי מדי שנה מקיים היועץ המשפטי לממשלה מפגש שנתי עם היועצים המשפטיים לממשלה ופרקליטי המדינה לדורותיהם, בהשתתפות פרקליט המדינה ובכירי ייעוץ וחקיקה והפרקליטות. המפגש נקבע מבעוד מועד לפני מספר חודשים והוא התקיים זו השנה השנייה ברציפות".

עוד נמסר כי "במפגש שהתקיים לפני שבוע עלו סוגיות משפטיות שונות, העומדות על סדר היום הציבורי. במסגרת דברי חברי הפורום, הועלה נושא המועד לקבלת החלטה בתיקי ראש הממשלה. היועמש לא העלה נושא זה מיוזמתו והמפגש לא נועד מלכתחילה להעלאת הנושא. היועץ התייחס לדברים במסגרת סקירתו, והסביר כי תהליך קבלת ההחלטות בתיקים אלה נמשך כסידרו על אף פיזור הכנסת. היועץ המשפטי לממשלה לא התחייב באשר למועד בו יקבל את החלטתו".

פרקליטיו של ראש הממשלה מסרו בתגובה לפרסום בחדשות 2: "אנחנו מאמינים שלא יהיה שימוע כי לא היה כלום. זה לא דמוקרטי להתחיל שימוע לפני הבחירות כשלא ניתן לסיימו עד הבחירות. לא ייתכן שהציבור ישמע רק צד אחד ולא את הצד השני".

לדבריהם: "היו מקרים רבים ששמיעת התשובות של הצד השני בשימוע הביאו לסגירת תיקים. לכן להכריז על שימוע במערכת הבחירות בלי לשמוע את הצד השני זה עיוות רצון הבוחר ופגיעה קשה בתהליך הדמוקרטי".

בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד