י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בחירות 2019 > היום ה-97

סקרים סותרים באשר למצבה של ש"ס - 'העבודה' לא מתאוששת

ככל שהפיצולים מתרבים בדיבור ובמעשה, כך גם הסקרים. כבר אמר מי שאמר בהלצה "מדבר סקר תרחק", רק ביממה האחרונה פורסמו שלושה כאלה, בהן סיעת ש"ס מקבלת בין שישה מנדטים לבין אי כניסה לכנסת הבאה | 'העבודה' לא מתאוששת גם אחרי ההיפרדות המבישה מציפי לבני

סקרים סותרים באשר למצבה של ש"ס - 'העבודה' לא מתאוששת
פתקי ההצבעה בבחירות הקודמות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

היום ה-97 עד לבחירות לכנסת ה-21 ומכוני הסקרים ממשיכים לעמול ולהתעשר בניסיון לחזות ולקבע בדעת הקהל את תוצאות הבחירות, דבר שכמובן מעולם לא היה מדויק במבחן התוצאה האמיתית בקלפי.

ריבוי הסקרים בימים האחרונים, מגיע בשל הטלטלות האחרונות בפוליטיקה אם הפיצול מימין ומשמאל, של נפתלי בנט ואיילת שקד מ'הבית היהודי' וכן ההיפרדות של אבי גבאי מציפי לבני, מה שהביא למחיקת המושג 'המחנה הציוני'.

מסקר מנדטים שיתפרסם במלואו מחר (שישי) במוסף 'ישראל השבוע' של 'ישראל היום', עולה, כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, 'הליכוד' עדיין מוביל בפער ניכר מן המפלגות האחרות אך עדיין נחלש מהסקר הקודם שפורסם בעיתון לפני ימים אחדים. מפלגת השלטון יורדת על פי הסקר שערך מכון 'מאגר מוחות', מ-31 מנדטים בסקר הקודם ל-28 בסקר הנוכחי,  אחריה מתמקמת מפלגת 'חוסן לישראל' של בני גנץ עם 13 מנדטים, לעומת 15 שקיבלה בסקר הקודם, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד מקבלת גם היא 13 מנדטים, כאשר בסקר הקודם קיבלה רק 11 כפי שיש לה כיום בכנסת היוצאת.

במורד הסקר - ש"ס לא עוברת את אחוז החסימה

על פי הסקר, הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה, מקבלת 9 מנדטים, ירידה של 3 מנדטים לראשונה. 'הימין החדש' של שקד ובנט - שלא נסקר בסקר הקודם שפירסם 'ישראל היום', מקבל 8 מנדטים. אחריהם, 'העבודה' בראשות אבי גבאי רק עם 7 מנדטים, אחריהם, 'כולנו' של כחלון עם 6, 'מרצ' עם 6, יהדות התורה עם 6, 'גשר' של אורלי לוי עם 5 מנדטים, 'הבית היהודי' - 4, 'התנועה' בראשות ציפי לבני - 4, 'ישראל ביתנו' בראשות ליברמן - 4, והנתון הדרמטי - ש"ס מקבלת רק 3 מנדטים ולא עוברת את אחוז החסימה העומד על 4 מנדטים. 

נציין את הסברו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לסקרים שמנבאים לש"ס שלא תעבור את אחוז החסימה, "רק אחד מבין שנים עשר אנשים עונים לטלפון, לכן הסוקרים התייאשו ועברו לסקרים באמצעות האינטרנט והחרדים הרי לא נמצאים שם", כך הסביר דרעי בראיון לאבי מימרן ברדיו 'קול חי' ביום שני האחרון.

נזכיר, כי גם בבחירות הקודמות כבר היו מי שהספידו את ש"ס וצהלו לשמע הסקרים החוזים את ריסוקה והיעלמותה, אך היא הפתיעה את כל התחזיות והכניסה לכנסת שבעה ח"כים ובתנועה עמלים בבחירות הללו להגדיל את הכוח ללפחות עשרה נציגים.

הסקר שיתפרסם מחר ב'ישראל היום', הינו בצל הדיווח בחברת 'החדשות' אמש (רביעי) כי נעשים מאמצים מחודשים לאחד את 'דגל התורה', ש"ס ו'אגודת ישראל' תחת רשימה אחת.

על פי הדיווח של כתב הדתות של הערוץ, יאיר שרקי, מספר רבנים רוקמים בימים אלה את המהלך של איחוד הסיעות לגוש פוליטי אחד, כאשר שלושתם יתמודדו תחת פתק אחד - כאשר בראשם יעמוד אחד מראשי הסיעות.

בעיתון 'משפחה' אף דווח כי המהלך זכה לברכתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, כאשר הרעיון מאחורי המהלך בוחן את האפשרות שהוא יביא להגדלת הכוח של הציבור החרדי בקואליציה הבאה עד לכדי 15 מנדטים.

נתון נוסף בסקר אליו כדאי להתייחס, הוא מצבה העגום של מפלגת 'העבודה'. למרות ההיפרדות מציפי לבני, אבי גבאי לא מצליח להרים את המפלגה בחזרה ונראה כי מצבה אבוד בכל קונסטלציה שלא תהיה, אא"כ יצטרף בעל כוח אלקטורלי משמעותי בדמו בני גנץ או דמות אהודה אחרת.

אם ננתח את תמונת הקואליציה הבאה אותה ירצה להקים בנימין נתניהו על בסיס הקואליציה הנוכחית ימין-חרדים, הרי שהוא בצרות. ללא ש"ס, נתניהו נותר רק עם 56 ח"כים מימין כולל החרדים. כך שאת קואליציית החלומות לא יוכל להקים במצב שכזה.

אפשר לומר שהסקר בוודאי לא משקף את התוצאה הסופית, שכן אנו רק ביום ה-97 לבחירות ועוד נכונות לנו הרפתקאות רבות, איחודים, פיצולים, פרישות וטלטלות שונות.

'כולנו' יטמעו בתוך 'הליכוד'?

רק אמש דיווח הכתב הפוליטי של 'כאן' מיכאל שמש, כי בעקבות הטלטלות האחרונות בפוליטיקה, בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פועלים במרץ להביא לאיחוד בין מפלגת 'כולנו' למפלגת 'הליכוד' בבחירות הקרובות. 

מ'כולנו' מסרו בתגובה לפרסום, "כולנו הוקמה כחלופה לאבדן הדרך הערכית חברתית של הליכוד. כולנו תרוץ באופן עצמאי, תגדיל את כוחה ותמשיך לנצח בשביל כלל אזרחי מדינת ישראל". בפוליטיקה כידוע משקרים, מכחישים ובסוף מתאחדים, כך שהפרסום אינו מופרך למרות ההכחשות הנחרצות.

סקרים נוספים - ש"ס מקבלת בין 5 ל-6 מנדטים

בתוך כך, ערוץ 'כאן11' פרסם אמש סקר שערך עבורו מכון TNS, אילו הבחירות היו מתקיימות היום הרי שהתוצאה היתה כלדהלן: 'הליכוד' 28. בני גנץ 14. 'יש עתיד' 13. הרשימה המשותפת 12. 'הימין החדש' 9. 'העבודה' 7. 'יהדות התורה' 7. 'כולנו' 7. ש"ס 6. 'גשר' של אורלי לוי 6. 'מרצ' 6. 'ישראל ביתנו' 5. 'התנועה' של לבני ו'הבית היהודי' לא עוברים את אחוז החסימה.

סקר נוסף שפורסם אמש בחברת 'החדשות', מציג את התוצאה הבאה: 'הליכוד' 31. 'חוסן לישראל' של בני גנץ 12. ערבים 12. 'יש עתיד' 10. 'העבודה' 8. 'יהדות התורה' 7. 'הימין החדש' 6. 'התנועה' של לבני 5. ש"ס 5. 'כולנו' 5. 'גשר' של אורלי לוי 5. 'ישראל ביתנו' 5. 'מרצ' 5 ו'הבית היהודי' 4.

סקרים סקר מנדטים בחירות 2019 ש"ס אבי גבאי ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד