י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הסיפור שמרגש את ארה"ב

שליח חב"ד תרם חלק מהכבד שלו ליהודי זר

קידוש השם: הרב אפרים סימון, שליח חב"ד בניו ג'רזי שבארצות הברית, אשר תרם בעבר כליה ליהודי זר, הגשים חלום ותרם חלק מהכבד שלו ליהודי שאינו מכיר, שסבל ממחלה ממארת

שליח חב"ד תרם חלק מהכבד שלו ליהודי זר
מנתחים בפעולה. אילוסטרציה צילום: unsplash

הרב אפרים סימון, אב לתשעה שמנהל את בית חב"ד במחוז ברגן שבטינק ניו ג'רזי, נסע באמצע חודש דצמבר לקליבלנד, כדי לתת חלק מהכבד לאדם זר בשם אדם לוויץ, בן 44 אב לשלושה ילדים מלונג איילנד שבניו יורק, כך מדווח האתר Col.live.

הכבד של לוויץ נפגע כתוצאה ממחלת קרוהן, שיכולה לפגוע לכל אורך מערכת העיכול. מיום שני, הגברים נשארו בבית החולים בקליבלנד לצורך מעקב לאחר הניתוח.

השניים נפגשו לראשונה זמן קצר, לפני שהועברו לניתוחים בחדרי ניתוח סמוכים. שניהם תיארו את הפגישה כ"מרגשת".

הרב ניסה לתרום כבד מאז תשע"ב, אך מאחר וכבר תרם כליה לפני עשור, הוא נחשב למועמד עם סיכון גבוה לניתוח, ובתי חולים רבים דחו את הצעתו.

הרופאים המנתחים אמרו כי הכבד של לוויץ היה במצב גרוע יותר מכפי שציפו, והם לא נתנו לו סיכוי גבוה להירפא מהמחלה.

"כרב, אני מדבר הרבה על אהבה, ועושה דברים בשביל אחרים" שיתף סיימון אחרי הניתוח, "זו הייתה ההזדמנות שלי לעשות את זה, ואני לא רוצה להפסיד את ההזדמנות. אדם הרשה לי לתת לו את מתנת החיים, אולי החסד הכי גדול, פשוט חסד, כך אני יכול לדמיין את זה", הוסיף שליחו של הרבי מליובאוויטש זי"ע.

"אני אסיר תודה לבורא עולם ולרב שמעון, ואני קורא לו המלאך השומר שלי. הוא מייצג את כל מה שגדלתי לאהוב ולכבד בחב"ד. הוא מעולם לא שאל אותי עד כמה אני דתי או משהו אחר. הייתי בן-אנוש אחר, יהודי אחר, והוא שמח לעזור לי", אמר בהתרגשות אדם שחייו ניצלו.

חב"ד שליח חב"ד תרומת אברים תרומת כליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד