י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תיקי נתניהו בראש הכותרות

השופט בדימוס נגד נתניהו: "מדובר בהסתה במובן הפלילי"

נתניהו סופג הבוקר ביקורת קשה מבכיר בעולם המשפט, שתוקף אותו על הסרטון שפרסם כחלק מקמפיין שהוא מוביל נגד קיום שימוע בתקופת מערכת הבחירות | מדובר בשופט בדימוס אליהו מצא שטוען כי "לא זוכר כל כך הרבה התבטאויות כאלה נגד בכיר במערכת אכיפת החוק"

השופט בדימוס נגד נתניהו: "מדובר בהסתה במובן הפלילי"
מצא/נתניהו צילום: Alex Kolomoisky, ידיעות אחרונות | מרים אלסטר, פלאש 90

השופט בדימוס אליהו מצא, תוקף הבוקר (ראשון) את ראש הממשלה בעקבות דבריו נגד פתיחת הליך השימוע בתקופת הבחירות ואומר כי מדובר בהסתה נגד היועץ המשפטי לממשלה.

בראיון שהעניק שופט בית המשפט העליון לשעבר מצא לרשת ב', אמר כי "מדובר בהסתה, במובן הפלילי של המילה, נגד היועמ"ש. לא זוכר כל כך הרבה התבטאויות כאלה נגד בכיר במערכת אכיפת החוק, שאינו ראש ארגון פשע". 

לדבריו, "הרגשתי מבוכה כששמעתי את דבריו", שטען כי, "הוא (נתניהו א.ק) הקדים את הבחירות כדי להגיע לשימוע כראש ממשלה נבחר. הוא הסביר לנו שהוא יגבר על כל יריביו בקלות, ואז העם יאמר את דברו, ואיך אפשר להעמיד לדין אדם שנבחר ברוב כל כך מאסיבי? אלה המיליונים שאמסלם מדבר עליהם".

הסרטון המדובר:

"אבל מה לעשות שעל פי השיטה שלנו, ראש הממשלה, הממשלה, חברי הכנסת - כולם כפופים לחוק? אסור בשום פנים ואופן להשמיע הערות כמו אלה שהשמיע ראש הממשלה, שהן לא פחות מהסתה נגד היועמ"ש, במובן הפלילי של המילה. אם לא הדברים האלה... מה פתאום יש כל כך הרבה אמצעי אבטחה סביב היועמ"ש?", תהה השופט מצא.

בהמשך דבריו אמר, "אם לא היה כלום כי אין כלום, צריך להיות אינטרס לקבור את העניין מהר. למה הוא רוצה לדחות את זה? העם צריך לדעת את כל הנתונים ולראות בפני מי הוא עומד לפני הבחירות".

כאמור, הדברים מגיעים בעקבות קמפיין שהחל ראש הממשלה בימים האחרונים, נגד פתיחת הליך 'השימוע' בגין תיקי 2000 ו-4000, כאשר הוא טוען כי אם אין אפשרות לסיים את ההליך קודם הבחירות, אין טעם גם לפתוח בו לפני הבחירות, כשטענתו המרכזית, "אי אפשר להחזיר את הבחירות" באם יזוכה.

בליכוד הגיבו הלדבריו של מצא, ומסרו כי, "מגוחך לכנות כהסתה כל ביקורת עניינית של ראש הממשלה על התהליך המשפטי התמוה שמתנהל נגדו בעניין השימוע. הרי אין תקדים שפתחו בשימוע נגד איש ציבור בתקופת בחירות ולא אפשרו לו להשמיע את תשובותיו בשימוע עד הבחירות".

עוד נמסר מהליכוד כי, "גם אין תקדים לחיפזון התמוה שבו מתקבלת ההחלטה על השימוע תוך ימים ספורים בלבד, לעומת דיונים יסודיים שנמשכים כ-18 חודשים בממוצע במקרים דומים", בליכוד טוענים כי, "ברור שההתעקשות להביא במהירות חצאי דברים לפני הבחירות, שעליה קובל ראש הממשלה, היא התערבות גסה בבחירות".

"בית המשפט העליון נמנע בצדק מלהתערב בנבכי הפוליטיקה ומצער שהשופט לשעבר מצא נגרר לקמפיין התקשורתי שמטרתו להפיל את ראש הממשלה נתניהו ולהעלות את שלטון השמאל", נמסר עוד.

שעות לאחר מכן הוסיפו לתקוף בליכוד את השופט בדימוס ואמרו, "מזעזע שמי שכיהן כשופט בבית המשפט העליון מכפיש את ראש הממשלה נתניהו כמו אחרון מפגיני השמאל של אלדד יניב. מעניין שהשופט מצא לא אמר אפילו מילה אחת נגד המפגינים שכבר שלוש שנים מפעילים לחץ בריוני על היועץ המשפטי לממשלה כדי שיגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו בכל מחיר. למי שהיה ספק, השופט מצא נחשף היום כמי שהתגייס להיות פעיל פוליטי בשורות השמאל כדי להפיל את שלטון הליכוד בראשות נתניהו".

בנימין נתניהו היועץ המשפטי לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד