י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מחר: דיון בבג"צ

פעוט כבן חודש נפטר - בכיכר השבת מפגינים

הבוקר אותר פעוט בן 5 שבועות, כשהוא ללא רוח חיים • המשטרה בודקת חשד כי מדובר בגרימת מוות ברשלנות וביקשה מביהמ"ש לנתח את הגופה • בעקבות בקשת המשטרה - עשרות חרדים הפגינו בכיכר השבת • מחר: דיון בבג"צ

פעוט כבן חודש נפטר - בכיכר השבת מפגינים
הפגנה בכיכר השבת צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

בשעות הבוקר המוקדמות (שני), פעוט כבן חודש אותר ללא רוח חיים ע"י אביו על מיטה בביתו ברחוב הלל אברהם ברמלה.

במשטרת מרחב שפלה פתחו בחקירה, במסגרתה האם נחקרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות, ושוחררה.

במסגרת פעולות החקירה, המשטרה פנתה לבית המשפט השלום בראשון לציון, בבקשה למתן צו שיורה על ביצוע נתיחה שלאחר המוות, והשופטת זהר דיבון-סגל קיבלה את הבקשה.

מאחר ומדובר במשפחה דתית, השופטת נעתרה לבקשתם, והחלטת בית המשפט עוכבה ביממה, בכדי לאפשר לבני המשפחה להגיש ערעור על ההחלטה בבג"צ.

עו"ד דרור שוסהיים, מתנדב במחלקה המשפטית של זק"א, הגיש כבר הערב בקשה דחופה לערוך דיון מחר (שלישי) בבוקר. "לפני זמן קצר הגשתי בג"צ בהול בעניין", אמר עו"ד שוסהיים ל'בחדרי חרדים'. לדבריו, "לדעתי, אין במקרה זה עילה לערוך נתיחה שלאחר המוות".

עוד בטרם התקבלה החלטה בעניין, הודיעו במאה שערים בבירה על הפגנה שנערכת בשעה זו בכיכר השבת. הצומת חסומה לסירוגין על ידי עשרות מפגינים.

בשבוע שעבר התנהל הליך דומה. הפעוט שמעון חיים מושקוביץ ז"ל ממודיעין עילית שהה בבית מטפלת, ונחנק במהלך האכילה. המשטרה פתחה בחקירה, המטפלת נחקרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות, ובמשטרה כבר חשבו לשחרר את גופת המנוח לקבורה - אז החליטו בפרקליטות מחוז מרכז לדרוש נתיחה שלאחר המוות.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', גם לאחר הבדיקות הבלתי פולשניות שנערכו בבית החולים וכן במכון הפתלוגי באבו כביר, המשיכו בפרקליטות להתעקש לערוך את הנתיחה.

המשטרה הגישה בשם הפרקלטות בקשה לנתיחה לבית משפט השלום בירושלים, שם עו"ד דרור שוסהיים מזק"א ייצג את המשפחה.

במהלך הדיון ביקש עו"ד דרור שוסהיים שהמשטרה תגיש מכתב מהמכון לרפואה משפטית, עם תוצאות הסיטי והבדיקה החיצונית. לאחר הפסקה הגיע המכתב מהמכון שהסיר את החשש לפלילים, עם זאת לא פירט את סיבת המות, דבר שניתן לגלות רק בנתיחה.

עם זאת, השופט יהושע צימרמן החליט לקבל את טיעוניו של עו"ד שוסהיים והורה לשחרר את גופת הפעוט לאלתר והפעוט הובא לקבורה. גם אם נערכה הפגנה, אך כאמור לא היא שמנעה את הנתיחה.

גרימת מוות ברשלנות נתיחה שלאחר המוות עיכוב ביצוע בג''צ רמלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד