י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מחריפים את התגובה

התקיפה הנרחבת ביותר בדמשק: 4 הרוגים

כלי תקשורת בסוריה ובעקבותיהם גם בישראל - מדווחים כי התקיפה הלילה בדמשק הבירה, היא החריפה והנרחבת ביותר שישראל ביצעה בה בשנים האחרונות, נגד הכוחות העוינים הפועלים בה | ע"פ דיווחים מקומיים, 4 חיילים מצאו את מותם | צה"ל מפרסם תיעוד מהמטרות האסטרטגיות שהושמדו | אתר החרמון יהיה סגור | אין הנחיות מיוחדות מפיקוד העורף ליישובים צמודי הגדר

התקיפה הנרחבת ביותר בדמשק: 4 הרוגים
מטרות התקיפה בליל ט"ו בשבט צילום: דובר צה"ל

משרד ההגנה הרוסי מדווח כי ארבעה חיילים סורים נהרגו בתקיפת חיל האוויר הנרחבות ביותר בדמשק.

תקיפות ישראליות בסוריה כבר הפכו לנורמה, מעבר לשגרתיות היא כבר פחות חשאית. בתקופה האחרונה וישראל מרשה לעצמה ליטול את הקרדיט על התקיפות נגד מטרות איראניות על אדמת סוריה. תקיפות גדולות היו גם היו, אך בדמשק זו הייתה התקיפה הנרחבת ביותר.

"‏אחת מהתקיפות המשמעותיות ביותר", כך מכנה אתר 'אינטלי טיימס' את המבצע הלילה בשטח נמל התעופה הבינלאומי בדמשק. מדובר במתחם אחסון אמצעי לחימה מבוטן הסמוך מאוד ל"בית הזכוכית" - מפקדת "כוח קודס" בסוריה. מדובר במפקדה בת מספר קומות שמאפשרת לקצינים איראנים המוצבים בה לנהל את התשתיות המודיעיניות והלוגיסטיות של "כוח קודס" בסוריה.

בהודעת ‏משרד ההגנה הרוסי נכתב כי ארבעה חיילים סורים נהרגו ושישה נוספים נפצעו בתקיפת חיל האוויר הלילה. בהודעה נכתב כי נגרם נזק למבנים בשדה התעופה בדמשק. משרד ההגנה הרוסי טוען כי הסורים הפילו 30 טילים מונחים שנורו לעבר היעדים השונים.

לצד תקיפות מטרות כוח קודס, חיל האוויר תקף סוללות נגד מטוסים סוריות, שייתכן בהחלט והיו מאוישות. מה שמעלה את האפשרות כי הדיווח של משרד ההגנה הרוסי על החיילים סורים שנהרגו ונפצעו, כתוצאה מתקיפת הסוללות.

מצה"ל נמסר כי מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה בשטח סוריה מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס האיראני, וכן סוללות הגנה אווירית סוריות. התקיפה נגד יעדי כוח קודס בוצעה בתגובה לשיגור טיל קרקע-קרקע שבוצע אמש על-ידי כוח איראני משטח סוריה לשטח ישראל, וכוונה לפגוע בצפון רמת הגולן. הטיל יורט על ידי לוחמי "כיפת ברזל".


במסגרת התקיפה בדמשק, הותקפו מטרות צבאיות השייכות לכוח קודס בסוריה, ובהן: אתרים לאחסון אמצעי לחימה ובמרכזם אתר בשדה התעופה דמשק בין לאומי, אתר מודיעין איראני ומחנה אימונים איראני.

במהלך התקיפה בוצע ירי של עשרות טילי קרקע-אוויר סוריים על אף אזהרה ברורה שהועברה להימנע מירי זה. בעקבות כך הותקפו כאמור מספר סוללות הגנה אווירית סוריות, שם כנראה נפגעו החיילים הסורים.

"התקיפה האיראנית לעבר שטח ישראל אתמול היא הוכחה נוספת וברורה לכוונה העומדת מאחורי ניסיונות ההתבססות האיראנית בסוריה, ולסכנה שהם מהווים למדינת ישראל וליציבות האזורית" נמסר הודעת צה"ל שהודיע כי "ימשיך לפעול באופן תקיף ונחוש כנגד ההתבססות האיראנית בסוריה".

כמו כן, צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו ומזהיר אותו מלפעול או לאפשר פעולה נגד ישראל. "צה"ל נמצא במוכנות גבוהה למגוון תרחישים וימשיך לפעול ככל שיידרש למען ביטחונם של אזרחי ישראל".

אתר החרמון לא יפתח היום (שני) למבקרים, לפי שעה השגרה נמשכת ואין הנחיות נוספות לעורף. יש להישמע להוראות פיקוד העורף שיעודכנו באם יידרש.

תקיפה בסוריה איראן אל קודס חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד