י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
על רקע פריסת כיפת ברזל

הפרשן הבכיר: חמאס ינצל את הבחירות לירי

הפרשן לענייני ערבים מעריך כי "פנינו ליום שישי אלים מהרגיל". לדבריו, חמאס יודע שאנחנו עומדים לקראת בחירות ולא רוצים עימות. והוא ינצל את זה כדי לירות לעבר ישראל מתוך הערכה שלא תצא למבצע בתקופת בחירות • וגם, האם האיראנים טומנים את ידיהם בקלחת העזתית?

הפרשן הבכיר: חמאס ינצל את הבחירות לירי
מחבלי חמאס לפני שיגור טילים צילום: Abed Khatib/Flash90

לאחר שסירב חמאס אמש (חמישי) לקבל את הכסף הקטארי, היום צפויות להתחדש ההפגנות האלימות על גדר המערכת עם רצועת עזה. צבי יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים של 'חדשות 13', ניתח את המהלך של ארגון הטרור והעריך בשיחה עם ניסים משאל ברדיו 103FM כי המהומות על הגדר תהיינה השבוע אלימות מהרגיל.

כשנשאל יחזקאלי לאן חמאס עתיד להוביל את המתיחות הזו אמר שארגון החמאס הבין שבכדי לקבל מזוודה ובה 15 מיליון שקל או 25 מיליון הוא לא צריך לעשות הרבה. "חמאס מרגיש שהוא חזק, ואין לו בעיה לצאת לסבב קצר. היום בצהריים נוכל לראות את ההפגנות על הגדר, ולא סתם נפרשו כיפות ברזל ופטריוט ברחבי הארץ כי יש חשש שחמאס יכניס לתוך העימות הזה ירי תלוי מסלול".

עוד הוסיף יחזקאלי: "חמאס יודע שאנחנו עומדים לקראת בחירות, ולא רוצים עימות, ולכן אין להם בעיה להגביר את ההפגנות על הגדר ואף לירות לעבר מדינת ישראל. זה ממש כמו בחינוך ילדים - ילד שנתת לו במבה לפני חודשיים לא יסתפק רק בזה, וירצה יותר כי הוא יודע שאבא שלו סחיט. ארגון החמאס כבר למד את הדפוסים שלנו, ויודע שמדינת ישראל לא תצא למבצע גדול עזה לפני בחירות. חמאס לוקח בחשבון שישראל תגיב בדיוק כמו בפעמים הקודמות ותפנה למצרים בכדי להגיע להסדר. חמאס יקבע אם נצא למלחמה, ואנחנו נגררים אחריו".

בהמשך שאל ניסים משעל מה יקרה אם נכנס למשוואה גם את חסן סולמני, ותגובתו של צביקה יחזקאלי לא איחרה לבוא: "הוא מתכנן נקמה, והנקמה הזו יכולה להגיע גם דרך רצועת עזה. הוא מעודד את הג'יהאד האיסלמי לשבור את הפסקת האש. מבחינתו הוא רוצה להדליק את החבית הזו, ושעזה תתפוצץ".

בתוך כך, בעקבות המתיחות תוגבר בימים האחרונים מערך סוללות כיפת ברזל. צה"ל תיגבר את הפריסה בדרום ופרס אתמול בגוש דן סוללה נוספת.

על פי דיווחו של גל ברגר, הכתב לענייני ערבים ב'כאן חדשות', מדובר ככל הנראה בפריסה הנרחבת ביותר שהייתה מאז שקיים המערך. במערכת הביטחון חוששים שהג'יאהאד האיסלאמי מתכנן לבצע פיגועים נגד צה"ל.

דבריו מקבלים חיזוק מדברים שאמר אתמול בכיר בג'יהאד האיסלאמי לעיתון "אל-חיאת", שהבהיר כי האזור קרוב למלחמה יותר מבעבר. "ישראל לא תסיר את המצור מעל עזה כל עוד יש בה נשק ועל עזה לבחור בין הנשק שלה לבין מלחמה – להערכתי עזה תבחר במלחמה", אמר.

צבי יחזקאלי ניסים משעל חמאס מתיחות בדרום שיגור רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד