י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למחרת תוצאות הפריימריז

סקר: גנץ מתחזק, סער מתאים, ליברמן בחוץ

הפריימריז במפלגת השלטון מאחורינו: זה בדיוק הזמן לבחון שוב את דעת הקהל והמצב האלקטורלי, בהתקרב הבחירות לכנסת העשרים ואחת • ובכן: הליכוד רושמת מספר שיא בסקר העדכני, מפלגתו של בני גנץ ממשיכה לצמוח • המועמד המתאים ביותר להחליף את נתניהו הוא גדעון סער

סקר: גנץ מתחזק, סער מתאים, ליברמן בחוץ
חלק מחברי הליכוד צילום: פלאש 90

יממה לאחר שהוכרזו תוצאות הפריימריז בליכוד ולאחר שגדעון סער הצליח להכנס לחמישיה הפותחת ברשימה, סקר 'וואלה' שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר בדק את מצב השטח אילו הבחירות היו נערכות היום.

על פי התוצאות: הליכוד מתחזק ומקבל 34 מנדטים, בני גנץ עם מפלגתו חוסן לישראל זוכים ל-22 מנדטים. יאיר לפיד עם יש עתיד זוכה ל 13 מנדטים והרשימה המשותפת כמו גם יהדות התורה זוכים ב -7 מנדטים כל אחת.

מי שהתפצל מהרשימה המשותפת, חבר הכנסת אחמד טיבי וסיעתו תעל זוכה ב 6 מנדטים, הבית היהודי יחד עם האיחוד הלאומי בראשות רפי פרץ זוכה ל 6 מנדטים, הימין החדש של בנט ושקד זוכה ל-6 מנדטים גם היא.

בתחתית הרשימה ניתן למצוא את סיעת מרץ בראשות תמר זנדברג, מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי וכולנו בראשות משה כחלון עם חמישה מנדטים כל אחת, וסיעת ש"ס סוגרת את הרשימה עם ארבעה מנדטים בלבד.

על פי הסקר מי שלא עוברים את אחוז החסימה הם: ישראל ביתנו שזוכה ל 2.9 מנדטים בלבד, גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס עם 2.8 מנדטים והתנועה בראשות ציפי לבני עם 2.6 מנדטים בלבד.

בנוסף, יממה לאחר הפריימריז, בדקו במכון הסקרים מי המועמד המתאים ביותר בתוך הליכוד להחליף את ראש הממשלה נתניהו, כאשר שלא במפתיע, זוכה גדעון סער במקום הראשון.

מהסקר העדכני ניתן ללמוד, כי קמפיין החיסול הפוליטי של נתניהו כלפי סער, גרם לאפקט הפוך מהתוצאה אותה ביקש רה"מ להשיג ובעיני המצביעים, סער זוכה לפופולריות רבה.

על פי התוצאות; 33% מהנשאלים סברו כי גדעון סער שהוצב במקום הרביעי, מתאים ביותר להחליף את ראש הממשלה נתניהו ביום שאחרי, 7% טענו כח דווקא יולי אדלשטיין מתאים להחליף את נתניהו, 6% אמרו כי ישראל כץ צריך להחליפו ו4% סברו כי מירי רגב או גלעד ארדן צריכים להחליף את נתניהו.

סקר סקר בחירות בנימין נתניהו גדעון סער הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד