ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הישורת האחרונה

אייכלר במועצת הקהילות: "ניבחן אחרי הבחירות"

ח"כ ישראל אייכלר בועידת מועצת הקהילות, חושף את האסטרטגיה של מועצת הקהילות • "מועצת מוסדות לחינוך, כלכלה ודיור" • "מועצת הקהילות כפופה למועצת גדולי התורה ותיבחן גם לאחר הבחירות"  

אייכלר במועצת הקהילות: "ניבחן אחרי הבחירות"
חבר הכנסת ישראל אייכלר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ ישראל אייכלר בירך על כינוס מועצת הקהילות וחשף את התכניות לעתיד: "אני רואה את מועצת הקהילות שמתכנסת היום ורואה בה את התגשמות שאיפתו הטהורה של כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א שהורה לשתף את כל הקהילות בעשיה הציבורית. במשך שנים כבר כתבתי ודיברתי על כך בכל במה אפשרית. אמרתי שאי אפשר לקיים את אגודת ישראל מבלי להעמיד נציג לכל קהילה וקהילה במוסדות האגודה. אין לנו מאה חברי כנסת, אבל יש לנו ברוך השם קרוב למאה נציגי קהילות שכל אחד מהם הוא שליח ציבור. אני ממש שמח לראות את כולם מתכנסים כחטיבה אחת. לא האמנתי שזה יצליח כל כך".

לדבריו, "כל מה שאמרו היום החברים פה הם דברי טעם שיש ליישם אותם. מועצת הקהילות צריכה לקחת ברצינות את הדברים שעלו כאן בנושא החינוך והדיור ולהביא אותם בפני מועצת גדולי התורה".

"אני מוכן להגיע לכל מקום ולכל קהילה שתרצה, לפי יום שנקבע, שבו ירוכזו הפניות על ידי נציג הקהילה, שיהיה נציב פניות הציבור של הקהילה שמינתה אותו. אני רוצה לברך את ידידי הרב חנוך זייברט שהצליח בזמן כה קצר לעמוד במשימה שהטילו עליו ולהקים את מועצת הקהילות. עכשיו זה הזמן להוכיח שלא עשינו זאת רק בשביל בחירות, למרות שבחירות הן דבר חשוב מאוד. בלי בחירות לא יהיה לנו ייצוג, ובלי ייצוג אין זכויות אדם לחרדי במדינת ישראל. ובכל זאת, המבחן האמיתי יהיה אחרי הבחירות".

בהמשך הציע להקים מועצות משנה לפי קטגוריות שונות: "אני מציע למועצת הקהילות תתכנס אחת לחודש או חודשיים ובמקומות שונים כפי שהוצע. מלבד זאת אני מציע לכנס מועצות המטפלות בנושאים ייחודיים. מועצת מוסדות חינוך, מועצת כלכלה, מועצת הדיור ושאר הנושאים שיש על הפרק. יש אנשים מומחים לכל דבר ועניין. אל תצפו לשבחים והכרת הטוב מבני אדם. רק תצפו לברכת השם. כי כל העוסקים בצרכי ציבור באמונה הקדוש ברוך הוא ישלם שכרם".

בסיום דבריו אמר: "גדולי התורה שליט"א מברכים על המועצה הזאת וכולנו כפופים למועצת גדולי התורה וזה יהיה חיזוק גדול לכולם. יחד נתאחד עד לגאולה השלמה במהרה בימינו".

ישראל אייכלר מועצת אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד