ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לאחר כינוס ה'מועצת'

גפני: נראה מה עושים אחרים ונגיש הרשימה

עם סיומה של ישיבת מוצעת גדולי התורה בבית התלפיות שברחוב רשב"ם, ניצבו חברי הכנסת בחזית הבית וירו חיצים לעבר מפלגות השמאל | במהלך מסיבת העיתונאים המאולתרת, תקפו הח"כים את הנציגים החרדים שהצטרפו למפלגות שונות לקראת הבחירות לכנסת ה-21 | צפו בוידאו

גפני: נראה מה עושים אחרים ונגיש הרשימה
גפני, מקלב ואשר צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל, פלאש 90

בתום ישיבת מועצת גדולי התורה, חברי הכנסת של 'דגל התורה' יוצאים למתקפה על מפלגות המרכז והשמאל של גנץ, לפיד ו'העבודה' ותוקפים חזיתית את תופעת הנציגים החרדים במפלגות החילוניות.

חה"כ משה גפני אמר עם יציאתו מכינוס המועצת, "אנחנו נמצאים על פרשת דרכים, אנחנו שומעים את הדיבורים שיש מפלגות שפוגעות בעניין של השבת, שפוגעות בעניין לומדי התורה, שפוגעות בזהות היהודית של מדינת ישראל באופן חמור. המשמעות של העניין, שאנחנו לתקופה שיכולה להיות לא טובה מבחינת המדינה".

לדברי גפני, "מצד שני אם אנחנו נתחזק ונקבל יותר מנדטים, אנחנו נהיה עם כוח מספיק חזק כדי לבלום את ההתקפות האלה, גם ההתקפות על לומדי התורה, גם על השבת גם ההתקפות על הגיור - כל אלה תלויים בכמה מנדטים אנחנו נביא".

יושב ראש 'דגל התורה' הוסיף בדברים שנשא בחזית ביתו של שר התורה, "אנחנו מבקשים שכולם יביאו יותר קולות ליהדות התורה ולא נהיה מהמצטערים על העבר שנראה שפגועים בכולם ולאו דווקא בציבור דתי אלא גם במסורתי, ציבור שיודע בלי מדינה יהודית אנחנו נהיה בבעיה".

גפני התייחס לאפשרות כי ברגע האחרון יהיה איחוד חרדי עם ש"ס ואמר ל'בחדרי חרדים', כי "זה לא רלוונטי, להתאחד עם ש"ס זה סיפור אחד. אם זה היה על הפרק לא הייתי מדבר על זה עכשיו, זה לא שאלה שנענה עליה בצורה הזאת", לדבריו, "אני לא בטוח שהאיחוד עם לפיד הולך לקורא, זה לא רלוונטי אני רואה שגנץ יורד בסקרים ולפיד אם הוא לא יהיה בראש אז מילא זה לא יכול לקרות".

גפני הצהיר כי "ביום רביעי נגיש את הרשימות, אנחנו נראה מה מגישים אחרים. נראה את הסקרים בהמשך הדרך ולפי זה נקבל החלטה מול אלה שעושים את זה".

גפני תקף את מפלגת העבודה ואמר, "למשל 'העבודה' עושים תחבורה ציבורית בשבת שעושים תחבורה ציבורית כאילו זה יציל אותם, ראיתי בהיסטוריה שמי שהולך נגד היהדות או נעלם באבק ההיסטוריה או שיורד במנדטים באופן חמור. הציבור בישראל איינו טיפש".

גפני הוסיף ותקף את הנציגה החרדית ברשימתו של בני גנץ, "זה מביש, מנסים להשתמש בחרדי מחמד בלי לדבר על אף בן אדם באופן אישי, זה בוודאי לא ישפיע על מי שמבין שבסופו של יום סופרים מנדטים וסופרים זהויות -אני בטוח שלא יהיה מישהו מהימין במפלגה של מרצ רק כדי לקשט אותה - מקווה שהציבור שלנו לא יקנה את זה".

חה"כ יעקב אשר אמר עוד ל'בחדרי חרדים' כי "דבר אחד ברור, אם הייתם אומרים לפני כמה חודשים שיהדות התורה תבוא בצורה מאוחדת כזו, שיהיה הסכם של שוויונות שהציבור שלנו כל כך כעוס מהעניין הזה, והנה אנחנו באים ונגיש את הרשימות מוקדם - שמנו את האגו בצד, הציבור עכשיו צריך להחזיר לנו".

ח"כ אשר תקף את תופעת הנציגים החרדים במפלגות החילוניות: "כל המשחקים וכל הנציגים החרדים השתולים ברשימות כדי ליפייף אותם - כאילו הם דואגים לחרדים זה שטויות", לטענת אשר, "תעודת הזהות שלנו זה מי שיצביע ליהדות התורה".

הנציג הרביעי ברשימה יצחק פינדרוס אמר בצאתו מכינוס גדולי התורה, "אני מרגיש שליחות ברגע שמועצת גדולי התורה החליטה מה שהחליטה, הציבור החרדי בוגר ויודע מי מיצג אותו, אנחנו מפלגה יציבה מאז קום המדינה. הספינים האלה של מצבים כאלה ואחרים הם לא רלוונטיים ביום הבחירות".

בני גנץ דגל התורה יהדות התורה מועצת גדולי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד