י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
רועים בשדות זרים

החרדים במפלגות החילוניות: "רק קישוטים"

בדברים שנשא בפתיחת מטה 'יהדות התורה' אמר חה"כ אשר, כי הציבור החרדי לא צריך להתלהב מתופעת החרדים במפלגות החילוניות • "האידיאולוגיה שלנו היא שמירת השבת, צביונה של המדינה ושמירת עולם התורה"

החרדים במפלגות החילוניות: "רק קישוטים"
יעקב אשר בפתיחת קמפיין יהדות התורה צילום: Aharon Krohn/Flash90

חה"כ יעקב אשר יוצא היום (ראשון) נגד תופעת החרדים והחרדיות אשר משובצים במפלגות החילוניות וקורא לציבור החרדי שלא להתפעל מכך מהמפלגות שממהרים וטוען כי מדובר "רק בקישוטים"

בדברים שנשא בפתיחת מטה 'יהדות התורה' אמר חה"כ אשר כי, "אנחנו המזוזה של המדינה היהודית כפי שהיא צריכה להיות. בכל מקום ברחבי העולם מזהים מקום שחיים בו יהודים לפי המזוזה. זה לא נחלת החרדים או הדתיים בלבד. כדי לשמור על המקום הזה, כדי לתת את הצביון, כדי שהילדים והנכדים של המועמדים במפלגות אחרות ידעו לומר גם עוד עשרים ושלושים שנה גרים במדינה יהודית צריך שומרי סף שזה אנחנו".

"הרבה פעמים זה עולה לנו ביוקר כי אנחנו עושים לא תמיד את הדברים הפופולריים, אנחנו לא מוותרים על זה כי זה הבסיס שלנו כמו שיש עוד אולי מפלגות בודדות בקצה של השמאל עם רעיון ומצע כי היום זה נראה כמו שוק פרסי אחד גדול כל הפוליטיקה". "האידיאולוגיה שלנו" אומר חה"כ אשר "היא שמירת השבת, צביונה של המדינה ושמירת עולם התורה".

"לכן", הוסיף חה"כ יעקב אשר, "אף אחד לא עושה חשבונות מבית, כמו שאף אחד בימין לא יעשה חשבון קטן למישהו ויצביע לשמאל שאף אחד לא יחשוב ויתלהב מהקישוטים שמנסים לשים חרדים מכל מקום, ראינו מה יאיר לפיד עם השני קישוטים בקדנציה הקודמת והעיף אותם לכל הרוחות זה הבית של החרדים וזה הבית של האנשים המסורתיים שרוצים שהמזוזה תישאר בפתח הבית".

חה"כ יעקב אשר תקף בדבריו את מפגלת 'כחול לבן' כשאמר: "שמעתי שגנץ דיבר על האיחוד והזכיר שהוא הרגיש שעם ישראל זה נס, מבחינתנו זה לא נס סתם, זה נס שקרה בגלל השמירה העקשנית על עולם התורה, נאבקנו ונמשיך להיאבק על זה בלי בושה גם כי זו האמת שלנו והאמונה שלנו. אנחנו מייצגים את שומרי הסף ונמשיך לעשות את זה הלאה".

"יש לי פליאה על גנץ" תהה יעקב אשר "שהעדיף לקחת לשותף את שר האוצר לשעבר שהתנהל בלי חמלה, שהזיק לכל השכבות החלשות והפריפריה, במקום לעשות שותפות עם חברת הכנסת לוי אבקסיס שהיא ידועה בפעילות החברתית שלה לטובת השכבות החלשות, למרות שהיא לא מהמפלגות החרדיות היא תמיד דאגה יחד איתנו לקצבאות הילדים".

כאמור, בסיום דבריו התייחס לקמפיין הבחירות בתוך הציבור החרדי כשאמר בגלוי כי, "היו כאלו בעבר שהתלבטו אם להצביע והיו אומרים שאנחנו בויכוחים וחיכוכים כל הזמן אחד עם השני, אז ברוך השם התירוץ הזה כבר לא קיים, לא רק שאין ביננו מריבות, אלא שבזכות פעילותם של שני יושבי הראש במפלגה חה"כ ליצמן וגפני שבהנחיית גדולי ישראל הובילו אותנו למצב שאנחנו המפלגה הראשונה שהיו בה אחדות ותמימות דעים".

אשר ציין עוד, "גם כלפי אלו שאומרים לנו שלא עשינו מספיק בשביל אדם כזה או אחר התשובה היא פשוטה כמו שאין סיכוי שביהודה ושומרון יהיו מצביעי מרצ ולא יהיו פתקים בקלפי של מפלגות השמאל כך גם כל אדם חרדי שיודע שאנחנו עובדים קשה מצביע על הזהות שלו שהיא שמירה על עולם התורה, שמירה על ערך השבת והמחויבות לעזור לאוכלוסיה ולכל שכבות הציבור".

יעקב אשר יהדות התורה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד