י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יגעת ונסעת – הכללים המנחים להוזלה בקניית רכב חדש

רכישת רכב חדש ואחזקתו רצופה במכשולים כלכליים עליהם ניתן להתגבר במידה ומתכננים מראש כל צעד וצעד • מהו התזמון הנכון? האם המחירון עדיין רלוונטי? ואילו שיטות קנייה נוספות קיימות בשוק? מדריך מקוצר לרכישת רכב חכמה וצמצום הוצאות במשפחות גדולות

יגעת ונסעת – הכללים המנחים להוזלה בקניית רכב חדש
רכישת רכב חדש צילום: שאטרסטוק

דווקא ברכישת רכב חדש, ניתן למצוא דרכים רבות לקיצוץ עלויות. בין אם זה נעשה בקניית הרכב עצמו, או אפילו ברכישת ביטוח מקיף הנלווה לרכב ששווה אלפי שקלים בשנה. אולם בדרך לא דרך, קורה שהצרכן הישראלי הפשוט, גם למי שיש בבית משפחה מרובת ילדים, חוסך דווקא בדברים הקטנים – קניות, מוצרי חלב, סופר או חשמל. בכתבה הבאה יוצגו מספר דרכים, פשוטות יחסית, שיראו לכם כיצד ניתן לחסוך אלפי שקלים ברכישת הרכב החדש שלכם, בביטוח שלו ואפילו באחזקה שלו. איך זה אפשרי? בוודאי תשאלו, ובצדק. ובכן, חשוב לדעת כי רכב משפחתי חדש הנרכש בסוכנות רכב ויעלה לצרכן כ-130 אלף שקלים עובר כמה שלבים בדרך לשם. אותו רכב, כשנכנס בשערי הנמל, עלה ליבואן כ-50 אלף שקלים. איפה הפער? מיסים ורווחים. כאן בדיוק אנחנו נכנסים כצרכנים נבונים. שכבת הרווח המשמעותית הזו היא בדיוק מה שניתן לנצל לטובתך כלקוח. כיצד?

ובכן, מיד ניכנס לעובי הקורה ונראה כיצד דבר זה מתאפשר, אך לפני כן חשובה יותר מהכל ההכנה. זה מתחיל בלהיסגר על לא יותר מדגם אחד או שניים כדי להיות ממוקדים. לדעת מתי הדגם המבוקש שלכם יוצא, נכנס, מתומחר, וכו' יכול להיות ההזדמנות שלך לחסוך אלפי שקלים ברכישה. אז נא לא לוותר על שיעורי הבית. שנתחיל?

מחירון כהמלצה בלבד

במידה והגעת למעמד רכישת הרכב עם רכב משומש לעסקת טרייד אין, יש לדעת כי המחירון עליו מסתמכים הסוכנים הינו גמיש הרבה יותר ממה שציפית. לא רק שמחיר הרכב המשומש יכול להשתנות באלפי שקלים, הוא גם יכול להשפיע על מחיר העיסקה כולה ולהטעות אותך בנוגע למחיר הרכב החדש. ההמלצה היא, בעיקר אם יש ברשותכם רכב חדש יחסית, היא להגיע לעיסקה עם כסף מזומן ממכירת הרכב ולא עם הרכב עצמו. בדרך זו כוחך ימוקסם למול הסוכן בהורדת מחיר הרכב החדש ולא יתבזבז על ניסיון לקבל מחיר טוב על המשומש.

תזמון הוא הכל

לא רק במבצעי סוף שנה עסקינן. דגם שעניין אתכם ועומד להיות מוחלף בדגם חדש, או סופה של שנת דגם, נחיתת דגם מתחרה לדגם המבוקש שלכם ועוד, יכולים להוות מינוף מעניין ואיכותי להורדת מחיר לרכב החדש. כאן יותר מהכל נכנס לתוקפו עניין הכנת שיעורי הבית. התעניינות של מספר דקות ביום בנעשה בשוק הרכב תוכל להתרגם לחיסכון גדול.

לא להיות בררנים מדי

כדי לחסוך, כדאי שלא להינעל על תוספות כגון צבע הרכב, ריפוד, ג'נטים מעוצבים או מסך מולטימדיה ואביזרי מותרות שונים. הסיבה לכך פשוטה: ככל שהרכב פונה למכנה משותף רחב יותר, הוא נמכר במחיר נמוך יותר. בנוסף, תוספות כמו מסך מולטימדיה בהרכבה מקומית יכולים לעלות לך בסוכנות הרבה יותר מאשר העלות שתהיה לכך בהתקנה עצמאית, גם זו דרך לגזור קופון על הצרכן. לכן, אם יש לך עניין מיוחד בתוספות יחודיות, נכון יהיה להתקינן בנפרד.

שיטת ה-0 קילומטר

דרך אשר תפסה תאוצה בשנים האחרונות, שיטת ה-0 קילומטר. בשיטה זו נרשמת חברת הליסינג ברישיון הרכב והדבר כן יפגע, במידה מסויימת בערך הרכב במכירתו כיד שניה. כלומר, יש להבטיח במעמד הרכישה כי גובה ההנחה הוא מספיק גדול כדי שיכסה גם את ההפרש בירידת הערך במכירת הרכב בעוד 3-4 שנים.

טיפול? בחינם!

בואו נהיה חכמים לרגע. אולי מאמצי השגת ההנחה לא יניבו את הפרי אותו חיפשתם, אך מה אם תהיה הצלחה בתחום אחר? במילים אחרות, חבילת טיפולים ל-3 שנים במוסך מורשה יכולה לחסוך אלפי שקלים, במיוחד אם יכללו בעיסקה גם טיפולים גדולים יותר מאשר החלפת שמן. בכלל, כל צורה של זיכוי, במידה והוא מועיל לכם, יכול להיות דרך יפה לחיסכון.

בטוח שביטוח

מזל טוב, יש לך אוטו חדש. עכשיו נתמקד בשקט הנפשי שלך. ביטוח רכב לא חייב להיות דווקא הזול ביותר, אלא עדיף שיהיה האיכותי ביותר וזה המתאים לך ביותר. השוואת ביטוח מקיף אונליין היא דרך טובה להתחיל בה כדי להבין את סדר הגודל, אך חשוב להבין מהם צרכי הביטוח העיקריים. במידה ויש רכב שני בבית או נהג יחיד, הדבר יכול להיות מתורגם להנחות משמעותיות. כמובן, לא לשכוח לציין אם הרכב שומר שבת.

לסיכום ולעניין

רכישת רכב חדש היא דבר אליו יש להיכנס בתבונה. כדאי להכיר את השוק ולבדוק אותו היטב טרם למעמד המיקוח בסוכנות ולבדוק ברשת או אצל יודעי דבר לגבי כל מושג שרלוונטי ואינו ברור. אפילו השאלה הבסיסית ביותר כמו מה זה ביטוח מקיף או מתי מחליפים פלאגים, יכולים להיות לך ליתרון ברגע האמת. בהצלחה.

רכב חדשות רכב רכישת רכב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד