כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
41 יום לבחירות

ההסכמים, החלטת מלצר והדריכות לקראת הכרעת היועמ"ש

בתקופה הסוערת של מערכת הבחירות שבה מידי שעה אירוע רודף אירוע וספין גורר ספין, החליט הכתב הפוליטי ארי קלמן, לרכז מידי סוף יום את האירועים הדרמטיים יותר וגם את אלה שפחות, אלה שמעוררים בנו כעס וגם את אלה שמעלים על פנינו חיוך | כל מה שאתם צריכים לדעת

ההסכמים, החלטת מלצר והדריכות לקראת הכרעת היועמ"ש
נתניהו/מנדלבליט צילום: יונתן זינדל/נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

ההסכמים נחשפים:

למרות התנגדותן של המפלגות 'יהדות התורה' ו'זהות', שופט בית המשפט העליון החליט לפרסם את ההסכמים הפנימיים בין הסיעות שהתאחדו קודם הגשת הרשימות, כאשר עם פרסום המסמכים נחשפו כמה פרטים מעניינים.

כך למשל; ב'יהדות התורה' סיכמו על חלוקה שוויונית של תקציב הבחירות, כך שכל מפלגה תקבל לא פחות מ 5.2 מיליון שקל, כאשר כל מפלגה מחוייבת לגירעון או לזכאות על התקציב שיקבלו לאחר הבחירות.

בהסכם נוסף מעניין הוא של 'איחוד מפלגות הימין' (הבית היהודי - איחוד לאומי) בהסכם נחשף כי באם הבית היהודי והאיחוד הלאומי יהיו בקואליציה אך 'עוצמה יהודית' תשאר באופוזיציה, הרי שהם יפעלו למנות את אחד מנציגי 'עוצמה יהודית' לנציג האופוזיציה בוועדה למינוי שופטים.

פסילות הרשימות:

וועדת הבחירות הודיעה היום כי הוגשו ארבעה בקשות לפסילת רשימות בהם; בקשה לפסול את רשימת 'איחוד מפלגות הימין', כך גם בקשתם של ד"ר מיכאל בן ארי ועו"ד בן גביר – לפסול את רשימת חד"ש בראשות איימן עודה, ואת רשימת תע"ל בראשות אחמד טיבי, כמו כן נחשפה בקשה לקבוע כי הרישום של אלי בן דהאן כמועמד מטעם מפלגת אח"י הוא בטל ומבוטל, ויש לפסול את המועמד מלהופיע ברשימת המועמדים אשר הוגשה על ידי מפלגת הליכוד בבחירות לכנסת ה-21.

בנוסף עלתה בקשה של מר"צ לפסול את רשימת 'עוצמה יהודית' כאשר הערב פורסם 'בחדרי חרדים' כי סיעת ש"ס התגייסה לטובת החברים החדשים מהימין וכן טענו כי "הדיון מיותר" שכן התוצאה ידועה מראש והיא שבג"צ יתיר את התמודדותם כפי שהיה בעבר, ובכלל, במקרים נדירים מאוד פוסל בג"צ מפלגה מלהתמודד.

הסרטון האנונימי והחלטת השופט:

היום פרסמנו סרטון שמאחוריו עומדים צמד ממפלגות הימין, אך מוצג כסרטון אנונימי בו הם קוראים לאזרחי ישראל שלא להצביע ליאיר לפיד, כפי שלא הצבענו לאביו טומי, שנלחם בחרדים.

כאמור, הערב הודיע השופט חנן מלצר המשמש כיו"ר וועדת הבחירות כי הוא מנפיק צו המורה כי פרסומי תעמולה באינטרנט, לרבות ברשתות החברתיות חייבים להיות מזוהים.

בהתאם לצו, מסר תעמולה מטעם מפלגה, רשימת מועמדים, או מי מטעמם, אסור שיהיה אנונימי, וזאת בכדי להגביר את השקיפות, לקשר בין מסר התעמולה, למוסר התעמולה. וכדי למנוע הטעיה לא הוגנת של הבוחרים.

מחר: החלטות היועמ"ש - דריכות במערכת הפוליטית:


במערכת הפוליטית ממתינים בדריכות להחלטות היועץ המשפטי לממשלה בגין החשדות כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיקי 1000, 2000 ו 4000, כאשר בעקבות הפרסום נתניהו קיצר את ביקורו במוסקבה וישוב עוד הערב ארצה.

במפלגת כחול לבן יאלצו לפרסם את עמדתם, האם הם ישבו בקואליציה עם נתניהו, כאשר לפיד ויעלון כבר הודיעו כי לא ישבו בממשלת נתניהו גם אחרי שימוע, ואילו גנץ הודיע כי לא ישב רק תחת כתב אישום.

החשדות נגד גנץ:

המערכת הפוליטית עסקה היום גם בגין חשדות שעלו כלפי בני גנץ והם לפני למעלה ב 40 שנה, בעת שהיה תלמיד בית ספר. בכחול לבן מסרו הערב כי, "מדובר בשקר מוחלט! אמש זו הייתה עלילת דם על קבריהם של חללי צה"ל הקדושים, והערב זו עלילה חסרת שחר שטופלים על בני גנץ ועל ימיו בכפר הירוק בשנות ה-70. ההסתה הפוליטית חצתה גבולות. האירוע מטופל ברמה המשפטית", כאשר מהמפלגה שולחים אצבע מאשימה כלפי 'הליכוד' שמצידה מכחישה כל קשר: "הליכוד אינו קשור לפרסום המדובר על בני גנץ ברשתות החברתיות".

 

בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט הליכוד עוצמה יהודית הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד