י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
דואגים לנו?

תוכנית בנט-שקד לציבור החרדי נחשפה

המפלגה שראשיה נטשו את הבית היהודי, חשפה את מצע הבחירות בו מקדישים יריעה בולטת לסוגיות דת ומדינה ויחס למגזר החרדי • "הציבור החרדי הוא חלק ממדינת ישראל, ולצד זה הוא בעל זהות וצרכים ייחודיים", נכתב

תוכנית בנט-שקד לציבור החרדי נחשפה
בנט צילום: Marc Israel Sellem פלאש 90

לאחר שתיקה ממושכת ופיזור ערפל סביב השקפת העולם של המפלגה שמתיימרת להיות דתית-חילונית, חושפים היום (חמישי) במפלגת הימין החדש בראשות השרים איילת שקד ונפתלי בנט את מצע הבחירות שלהם.

על פי המצע, "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, ואנו גאים בכך". "אנו מאמינים כי צביונה צריך להיקבע בהידברות בין כלל הציבור".

השורה האופטימית שתרגיע את הציבור החרדי היא הצהרתם כי "אנו מתנגדים לחקיקה דתית כופה או לחקיקה חילונית כופה. אנו סבורים שכל שינוי בסטטוס קוו חייב להיעשות בהידברות ובהסכמה". בנוסף, "התרבות היהודית על כל מרכיביה - התנ"ך, התלמוד, האגדה, ספרות המחשבה וההלכה, השירה והספרות העברית - כולם ימשיכו להוות בסיס והשראה למרחב השיח הישראלי ולחיבור בין מרכיבי החברה".

במפלגה מסרבים להסביר את עמדתם הברורה לכל נושאי הדת בישראל, ואומרים כי הם מאמצים את אמנת גביזון מידן שתומכת בתחבורה ציבורית בשבת ומצהירים כי "בכל סוגיות היסוד שבת, נישואין, זוגיות בישראל, גיור, כשרות אמנת גביזון-מדן תהווה את נקודת המוצא לדיונים הסיעתיים".

המפלגות החרדיות יראו בחיוב את המצע של נפתלי בנט, שלמרות היותה מפלגה דתית - חילונית, כיו"ר הבית היהודי הוא לא נלחם בחרדים למרות שלא תמיד גיבה אותם, וגם במצע לכנסת ה-21, מתחייבים בנט ושקד כי "מיד לאחר הבחירות תפעל המפלגה להקמת ועדה ציבורית שתבקש להגיע להסכמה רחבה ככל הניתן בנושאים אלה".

במצע תוקפים במרומז את יש עתיד, "הניסיון מצד מפלגות שונות לתת "פתרונות בית ספר" לשאלות יסוד אלה, שהן השאלות הסבוכות ביותר שקיימות עבורנו כחברה, נכשל פעם אחר פעם. הסיבה לכך ברורה. הסדרת הסוגיות הסבוכות האלה שלא בדרך של הידברות - לעולם תיכשל".

במצע מתייחסים גם לסוגיית שילוב החרדים, "הציבור החרדי הוא חלק ממדינת ישראל, ולצד זה הוא בעל זהות וצרכים ייחודיים". זאת ועוד, "נבקש לשלב ציבור זה בכל תחומי המדינה: בכלכלה, באקדמיה, בשירות הציבורי, בצה"ל ובשירות הלאומי-אזרחי".

"נפעל לשיפור מתמיד באיכות החינוך החרדי ולמתן כלים של מדע ושפות לבוגרי מערכת זו. אל למדינה לנסות לשנות את הזהות החרדית, להיפך: רק מתוך כבוד ניתן יהיה לבנות את האמון הנדרש", מתחייבים עוד, כשבנוסף נכתב כי "נפעל להקמת ועדת שרים ייעודית לשילוב חרדים, וזאת בכדי להסיר חסמים ולקדם תהליכים נדרשים".

עוד מופיע במצע המפלגה: "שילוב בניה ובנותיה שלקהילה זו הוא אחד מהיעדים המשמעותיים ביותר העומד כיום בפני החברה הישראלית".

הסעיף שעלול להדאיג במעט את החרדים, הוא סעיף התפוצות, בו מצהירים בימין החדש על חיזוק הקשר עם 'כל' יהודי התפוצות: "נמשיך לפעול לחיזוק הקשר בין מדינת ישראל לבין יהדות העולם ולחיזוק הזהות היהודית של כל יהודי".

הם מוסיפים עוד כי "על מדינת ישראל להגדיל משמעותית את השקעתה בשותפות זו עם התפוצות. אנו מאמינים בטיפוח ובחיזוק הקשר מול כל זרמי היהדות בתפוצות. אנו מבינים כי כל פעילות יהודית בתפוצות מסייעת לשמו על המשכיות העם שלנו".

נפתלי בנט מפלגת הימין החדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד