י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עידן חדש

קבוצת הוואטסאפ שתקבע את גורל המדינה

ארבעת ראשי מפלגת 'כחול לבן' מתכוונים לנהל את המדינה בוואטסאפ • על פי הדיווח הבוקר ב'ישראל היום', הארבעה נמצאים בקבוצה וואטסאפ בה הם צפויים ללבן את הנושאים שבמחלוקת ולקבל החלטה • הכירו את "הקוקפיט": מי היוזם ולמי תהיה זכות כפולה במקרה של תיקו בוויכוח • הצעת ייעול; במקום להטריח את השרים לישיבת ממשלה או לקבינט - אפשר בוואטסאפ

קבוצת הוואטסאפ שתקבע את גורל המדינה
אשכנזי, לפיד, גנץ ויעלון צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

"הקוקפיט", זו שמה של קבוצת הוואטסאפ - בה חברים ארבעת מנהיגי מפלגת 'כחול לבן', כך חושף הבוקר (ראשון) הכתב הפוליטי יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

על פי הדיווח, הקבוצה קמה תחילה בנוכחותם של שלושת הרמטכ"לים בדימוס, בני גנץ, בוגי יעלון וגבי אשכנזי ומאוחר יותר הצטרף אליה גם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד. בקבוצה חברים כעת רק הארבעה נטו - ללא יועצים פוליטיים או מקורבים למיניהם.

בקבוצה הזו מתכוונים הארבעה לנהל את המדינה החל מעוד 36 ימים. ההחלטות הגורליות על עתיד המדינה ואזרחיה, יתקבלו ב"קוקפיט".

כאשר על פי כלליה, אם יווצר תיקו בנושא מסוים, אזי ליו"ר הסיעה וראש הממשלה מטעמה יש קול כפול, כאשר זכות זו תתחלף גם היא ברוטציה בין גנץ ללפיד, אם וכאשר מי מהם ינהיג את המדינה.

אם אתם שואלים מי בחר את השם "הקוקפיט" - ההערכה היא שמדובר ביו"ר 'חוסן לישראל' בני גנץ, וכל הארבעה מוגדרים כמנהלי הקבוצה. 

בתוך כך, ככל שהבחירות מתקרבות ומצטמצמות בסוף השבוע שלפנינו לכדי חודש בלבד לפני היום הגדול - במפלגת 'כחול לבן' צפויים להציג השבוע לציבור את מצע המפלגה עליו הם עמלים בימים אלה, ולחשוף סוף סוך מה הן עמדותיהם לגבי שורת נושאים - מדיניים, ביטחוניים, כלכליים. כאשר בנושאי דת ומדינה כבר נחשפנו לעובדת תמיכתם בתחבורה ציבורית בשבת ובנישואים אזרחיים. 

כך או כך, הציבור בישראל ובעיקר אלה המתלבטים, שיש כאלה הסבורים כי מדובר ב-50% מבעלי זכות הבחירה, סקרנים לדעת מהו מצעה של מפלגת הכלאים, בה יושבים יחדיו אנשי שמאל מובהקים כמו יעל גרמן ועופר שלח מ'יש עתיד', אלון שוסטר מ'חוסן לישראל'.

ומאידך, בוגי יעלון, צבי האוזר ויועז הנדל ממפלגת תל"ם המחזיקים בדעות ימניות מובהקות.

וישנה גם את עומר ינקלביץ' - בוגרת סמינר הרב וולף מבני ברק, שמעניין יהיה לראות איך תתמודד, עם חוקים כמו תחבורה ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים ודומיהם.

האם יינתן לה חופש הצבעה או שתחויב להצביע יחד עם מפלגתה בעל כורחה מדין משמעת סיעתית.

קבוצת וואטסאפ מפלגת כחול לבן בחירות 2019 בני גנץ יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד