י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סיפור כזה עוד לא שמעתם

"שבת שלום אדוני, ממתינה לך כליה להשתלה"

בעיצומה של השבת: השוטרים דפקו על דלתו של התושב החרדי ואמרו: "שבת שלום אדוני, אנחנו שמחים לבשר לך שממתינה לך כליה להשתלה ואתה צריך להגיע תוך שעה לחדר הניתוח" • ואיך הסיפור נגמר?

"שבת שלום אדוני, ממתינה לך כליה להשתלה"
שוטר בכניסה לבניין צילום: דוברות המשטרה

"שבת שלום אדוני, אנחנו שמחים לבשר לך שממתינה לך כליה להשתלה בבית החולים ואתה צריך להגיע תוך שעה לחדר הניתוח".

כך בישרו בליל שבת השוטרים שאיתרו את כתובתו של אדם חרדי בבית שמש, שהובהל על ידם באמצעות ניידת משטרתית לחדר הניתוח. שיתוף הפעולה יוצא הדופן התנהל בליל שבת האחרון במשטרת ישראל.

ענת בריגר, אשתו של קצין משטרה, העובדת כאחראית השתלות בבית החולים 'בילינסון' בפתח תקווה, ניסתה להשיג בדחיפות תושב בית שמש הממתין להשתלת כליה על מנת לבשר לו כי ישנה כליה הממתינה לו ועליו להגיע לניתוח באופן בהול.

אלא שמאמציה נכשלו והיא לא הצליחה להשיגו בשל היותו אדם חרדי שאינו עונה לטלפון בשבת.

בעלה של ענת, המשרת כאמור במשטרה, מיד יצר קשר עם קצין משטרה נוסף המשרת בתחנת בית שמש, וזה מיד 'שיגר' ניידת, בשל הדחיפות, לכיוון ביתו של האדם הממתין להשתלה, אותו איתרו ובישרו לו את הבשורה המשמחת ומצילת החיים.

כשהבינו השוטרים שאין לאדם כיצד להגיע לבית החולים, הם הסיעו אותו בניידת המשטרה תוך שהם מפלסים את דרכם באמצעות מערכת הכריזה, על מנת להספיק ולהביאו בזמן לבית החולים לניתוח ההשתלה.

השוטרים ציינו במוצאי שבת: "לשמחתנו, התבשרנו לפני זמן קצר שהניתוח עבר בהצלחה ואנחנו מאחלים לו החלמה מהירה".

הרב ישעיהו הבר, יו"ר "מתנת חיים", סיפר במוצאי שבת איך זה היה נראה מהצד השני: "תוך כדי שירת 'כל מקדש שביעי כראוי לו', כשעל שולחננו מסבות 4 בנות בעלות תשובה, שנדהמו לנוכח המחזה, צלצל אחד הטלפונים הניידים שלי (מתוך ה 5 ששהו בעמדת ההטענה)".

הרב הבר מוסיף לתאר: "שלחתי את בתי להביט בצג והיא הקריאה לי את שם המתקשר - יהודי תלמיד חכם.. המועמד להשתלה במתנת חיים".

"לרגע", מוסיף הרב הבר, "חשבתי שמא ילדו הקטן משחק במכשיר, אולם משנשה הצילצול - הבנתי שזה ספק פיקוח נפש ועניתי".

"המתקשר מספר כי הגיעו לביתו שוטרים והעבירו הודעה דחופה מ'בילינסון' כי יש עבורו השתלה מן המת ושיבוא מהר. הוא התלבט האם לנסוע, שכן יש לו תורם מן החי בתהליך".

הרב הבר ערך שיחות טלפון לבירור מאחורי הקלעים לגבי איכות ההשתלה המוצעת "והודעתי לו על החלטתי שאכן כדאי לו לנסוע", סיפר הרב בצאת השבת.

הרב הבר שב לשולחן השבת, והסביר באריכות לאורחות את דיני פיקוח נפש, והמצווה לחלל שבת במקרים כאלו, תוך כדי ציון העובדה שבפרשת השבוע למדנו כי אין דוחין שבת לבניין המשכן, אבל כן דוחים מפני "וחי בהם" של יהודי.

"את הלילה והיום העברתי במתח רב", שיתף הרב הבר, "מיד עם צאת השבת התבשרתי כי ההשתלה עבר בהצלחה גדולה ברוך השם".

הרב המשיך ותיאר: "בצד השני של הדרמה, מתאמת ההשתלות ענת בריגר, ניסתה להתקשר לחולה שלא היה זמין, ליל שבת, ויזמה טלפון בעזרת בעלה, קצין משטרה, למשטרת בית שמש. שוטרים באו לביתו, ולקחו אותו עם ניידת עד 'בילינסון', ליוו אותו עד המחלקה ודאגו להכל".

יו"ר 'מתנת חיים' מוסיף: "התקשרתי הלילה (מוצ"ש) למפקד המשטרה ולשוטר והודיתי להם; אכן המשטרה יודעת לעשות (גם) דברים טובים. שוחחתי עם הרופא שהשתיל , ד"ר גורביץ, הוא מרוצה מאד ב"ה".

השתלת כליה תרומת כליה חרדי שבת משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד