י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מעשה נורא

ציערו זקנה עם נפצים ורבצה עליהם קללה קשה

בגיליון פופולארי המתפרסם בעיר בני ברק, מופיע סיפור שאירע לאחרונה ומוכיח את כוחה של הקללה אותה הטילה אשה אשר סבלה רבות מפיצוץ נפצים | וגם: זו הייתה תגובתו של שר התורה

ציערו זקנה עם נפצים ורבצה עליהם קללה קשה
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

אישה מבוגרת קיללה משפחה שאביה הפיץ חומרי נפץ פורימיים וגרם לה לסיוטים, מאז הצרות במשפחה לא פוסקות. המקרה הובא לאוזני הגר"ח קניבסקי וגיסו, הגר"י זילברשטיין, הורה למשפחה לעלות על קברה בכדי לבקש מחילה ולערוך "תיקון קללה".

מעשה נורא הגיע בימים האחרונים למערכת גיליון 'קול ברמה' היוצא לאור בשכונת רמת אלחנן בבני ברק.

מדובר על משפחה אשר להם בת שהגיעה לפרקה והציעו לה בחור מצוין, מתמיד וירא שמים, שיצא לו שם טוב. הבעיה שהתעוררה היא שלבחור זה יש כמה אחים שהתחתנו כבר, ואצל כולם התגלעו צרות מצרות שונות, שלא ניתן אפילו להעלות על הכתב. 

באו בני משפחת הבת ושאלו את רב השכונה הגאון רבי יצחק זילברשטיין האם לגשת בכלל להצעה, או שמא יש לחשוש מהצרות הללו, שכן גם מי שלא נחֹון בעיני בשר יכול היה לראות שמדובר בקללה הרובצת על המשפחה ההיא.

התברר כי אביו של הבחור היה אחד המפיצים הגדולים של כל סוגי כלי המשחית של פורים, הקפצונים והדינמיטים. בבניין שבו התגורר, היתה אשה זקנה, שהפיצוצים הללו הרעידו את ליבה, וגרמו לה לחרדות מרובות. היא ביקשה והתחננה מבעל הבית השכן שיפסיק למכור את הדינמיט, אך הוא לא שעה לתחינותיה והמשיך במעלליו.

יום אחד, כאשר נשמע בבניין פיצוץ עז כתוצאה מהפעלת דינמיט, קמה הזקנה וקיללה את המשפחה ומאז לא פוסקות הצרות שם.

רב השכונה ציין, "ואם תאמר, מה אשמים בניו של האב  ההוא; 'אבות יאכלו בוסר ושיני בנים תקהינה'? לצערנו, יש מקרים שלא קוראים את הפסוק ההוא עם סימן-שאלה אחריו, אלא עם סימן קריאה. 'אבות אכלו בוסר, ושיני  בנים תקהינה'! וכמו שאומר  הגמרא ביומא, דף פ"ז 'אוי להם לרשעים - לא דיין שמחייבין  עצמן, אלא שמחייבין לבניהם ולבני בניהם עד סוף כל הדורות'!".

הגר"י זילברשטיין סיפר כי שיתף את פרטי המקרה עם גיסו שר התורה הגר"ח קניבסקי שציטט את המדרש במשלי המוכיח כמה גדול כוחה של קללה. 

רב השכונה אמר לבני המשפחה ההיא שיש לעשות כל מאמץ על מנת להביא מנין על קברה של הזקנה ולבקש ממנה מחילה, ורק אז אפשר יהיה לגשת לשידוך, אבל כל עוד לא יעשו זאת - יש לחשוש מהקללה.

במקביל, הרב זילברשטיין הציע להם לערוך 'תיקון קללה' עם הנוסח המיוחד המצוי בסידוריהם של גדולי הספרדים.

נפצים מסוכנים נפצים מסוכנים לפורים הגר''י זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד