י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"קילל את נשיא ארה"ב"

הנכד מגלה את דעותיו הפוליטיות של הרבי

"כאדמו"ר הוא לא הצביע כלל ולחסידיו לא הורה כלום והם מצביעים למעשה ליהדות התורה" - כך מגלה המשפיע המוזיקלי בפוסט בפייסבוק ומעריך כי אם סבו לא היה אדמו"ר היה מצביע ל'עוצמה יהודית' • וגם: "בשנותיו האחרונות הוא היה מקלל בכל סעודה שלישית את נשיא ארה"ב דאז, ברק אובמה, שעיכב את הבנייה ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים. לא היה עוד אדמו"ר כמותו שזעק כה רבות נגד הסכמי אוסלו ונגד ההתנתקות" • הפוסט המלא

הנכד מגלה את דעותיו הפוליטיות של הרבי
הרבי בעל ה'חוקי חיים' משומרי אמונים צילום: ארכיון בחדרי חרדים

המשפיע המוזיקלי ר' מענדל ראטה, נכדו של האדמו"ר בעל 'חוקי חיים' משומרי אמונים זי"ע, לא מפסיק להפתיע ובפוסט ארוך שפרסם אמש בדף הפייסבוק הפופולרי שלו, הוא פורס באריכות משנתו הפוליטית של זקנו האדמו"ר, כאשר הוא מגבה את דבריו בציטוטים ועובדות ששמע מפי סבו הגדול.

להלן הפוסט המלא ככתבו וכלשונו:

האיש שבתמונה, עם הפנים הקדושות והמאירות כל כך, הוא הסבא שלי, האדמו"ר משומרי אמונים זצוק"ל.

ובכן, לא כולם יודעים, אבל הגיע הזמן לומר את זה בפירוש, סבא שלי האדמו"ר אחז בדיוק מתפיסת עולמה של 'עוצמה יהודית'. מניין אני יודע זאת?

אז קודם כל, זה מה ששמעתי מאבא שלי: "ווען זיידי וואלט נישט געוועזן קיין רבי, וואלט ער געקליבן כהנא"... ובתרגום: אם סבא לא היה אדמו"ר הוא היה מצביע לכהנא. (כאדמו"ר הוא לא הצביע כלל, ולחסידיו לא הורה כלום, והם מצביעים למעשה ליהדות התורה). כלומר, בהיותו אדמו"ר, חשש קצת להגיד את זה ברבים בצורה כזו, כי הוא היה מוגבל בתוך המערכת.

אך את השקפתו הימנית המובהקת הוא לא היסס לבטא בכל עת מצוא, אם לקהל חסידיו ושומעיו, ואם לאנשים שהיו נכנסים אליו לשמוע את דבריו. בשנותיו האחרונות הוא היה מקלל בכל סעודה שלישית את נשיא ארה"ב דאז, ברק אובמה, שעיכב את הבנייה ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים.

לא היה עוד אדמו"ר כמותו שזעק כה רבות נגד הסכמי אוסלו ונגד ההתנתקות. "כיצד אפשר לגרש יהודים מארץ ישראל? כך לפגוע באנשים משלנו ולאמלל אותם?", זעק סבי האדמו"ר נוכח "גירוש גוש קטיף". (בשיחה עם ישראל כהן, צוטט באתר כיכר השבת ביום פטירתו ה׳ אלול תשע"ב).

בראיון עם עורך עיתון "בקהילה" דיבר סבי על הסופות הגדולות שהיו בארה"ב שפינו אז מליוני אנשים מביתם וחלקם בכח, וראה בהם עונש ישיר מידה כנגד מידה על שהיתה היוזמת המרכזית לגירוש ופינוי יהודי גוש קטיף.

את הנשיא לשעבר שמעון פרס כינה סבי 'עוכר ישראל' ורוצח גלוי בגוף ובנפש, גם בגלל שהיה שותף לנזק הרוחני לילדי ישראל בתקופת העליות, ובעיקר בגלל שלחובתו נזקפים "הסכמי אוסלו".

(צוטט בכיכר השבת י"ב תשרי תשע"ב). ליהודי חו"ל היה סבי קורא ואומר לברוח מחו"ל ולבוא לגור בארצינו הקדושה, ארץ ישראל. לא פעם שוחחתי עם סבא שלי שיחות בחדרו, וראיתי את חיבתו אל נוער הגבעות.

הוא היה אומר לי: יש שם הרבה נשמות קדושות. וסיפר לי על נערים אלו שנכנסים אליו והוא רואה את שאיפותיהם וכיסופיהם לעבודת השם יתברך.

במפגש האחרון שבוע שעבר עם פעילי עוצמה יהודית, סיפר לי ברוך מרזל, איש חברון ופעיל המפלגה, שכאשר סבי נסע לחברון אל מערת המכפלה, הוא ירד במדרגות יחד עם ברוך ושאל אותו: אתה יודע היכן הוא המקום היחיד בו הקב"ה פוסק הלכה?

וענה מיד: כאשר שרה אמנו ראתה את ישמעאל מצחק (בע"ז ג"ע ושפיכות דמים) אמרה לאברהם אבינו: גרש את האמה הזאת ואת בנה, ואברהם אבינו חשב אחרת, פסק לו השי"ת: כל אשר תאמר אליך שרה שמע בקולה. לגרש את הישמעאלים 'מעודדי הטרור' מארצינו. אין דרך אחרת להילחם עם הרע. (אלא אם כן יסכימו לקבל שלטון ישראל כגר תושב בארץ כמובן).

סבי היה מאוד מאוד מחובר אל עם ישראל וכל ימיו עסק בקירוב לבבות. בצעירותו הלך להציל ילדי ישראל ניצולי השואה במעברות שרצו לשלחם לקיבוצים חילוניים, והכניס אותם למוסדות תורה ולישיבות, ובזקנותו, מול מחשבות השטנה של צוררי איראן, היה אומר: לו היה לי כח הייתי סובב בימים אלו מעיר לעיר ומכפר לכפר ומתריע בפני אחינו בני ישראל על המצב הקשה ומעורר אותם לחזור בתשובה.

רק אם נחזור בתשובה נוכל להינצל מהצורר האיראני. ואם לסכם בשתי מילים: תורת ישראל, ארץ ישראל, ועם ישראל.

ובכן, אל תשאלו אותי מי הרב שלי ואיך אני מעיז להצביע למפלגה שאיננה על פי מסורת אבות. זוהי בדיוק מסורת האבות שלי. אז נכון שסבי לא אמר זאת בגלוי ברבים על אותה מפלגה, אבל כבר ידוע מהבני יששכר ומהרבי מאיז׳ביצא ומהשפת אמת, ש"תעלומות לב האבות מתגלים בצאצאים". מה שבמחשבתם וסתר ליבם של הסבים, יוצא בגלוי בסוף אצל הצאצאים. לשם בדיוק כיוון סבי.

ולמרות שלא בכל דבר אני בדיוק באותו ראש של סבי, אבל אני לוקח את ההשקפה הזו בדיוק מאותו מקום שהסבא לקח את זה. מקריאה בתורה ובדברי הנביאים, מהבנה פשוטה של דברי הזוהר הקדוש, ומתחושת הנשמה.

בא הנכד והגשים את החזון של הסבא.

דבריו של ראטה, באים לאחר שבשבוע שעבר הקים מטה פעילים למען מפלגת 'עוצמה יהודית', תוך שהוא מבהיר כי יצביע להם. בפוסט הנוכחי הוא ככל הנראה מנסה לגייס את החסידים ואוהדים שהסתופפו בצל סבו האדמו"ר בעשרות שנותיו כאדמו"ר, אך כאמור מעולם לא הורה למי להצביע.

עוצמה יהודית שומרי אמונים חוקי חיים בחירות 2019 מענדל ראטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד