י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפתעת הבחירות?

34 יום לבחירות: פייגלין עולה למגרש; בנט נחלש; כחלון מתחזק

34 יום בלבד עד לבחירות: סקר שמתפרסם הבוקר מגלה - שחקן חדש נכנס למערכת הפוליטית • 'הימין החדש' של השרים בנט ושקד נחלשת; 'כולנו' של השר משה כחלון מתחזקת מעט • וגם: רה"מ נתניהו יצליח להרכיב קואליציה גם אם גנץ יעמוד בראשות המפלגה הגדולה • כל הפרטים

34 יום לבחירות: פייגלין עולה למגרש; בנט נחלש; כחלון מתחזק
משה פייגלין צילום: פלאש 90

סקר שפורסם הבוקר (רביעי) בכאן 11 ונערך על ידי מכון המחקר TNS קובע כי לו הבחירות היו נערכות היום, כחול לבן בראשות גנץ ולפיד היו זוכים למרבית המנדטים והופכים לסיעה הגדולה עם 35 מנדטים.

אחריהם מפלגת הליכוד, ששומרת על יציבות בסקרים האחרונים ונשארת עם 30 מנדטים.

הסיעה השלישית בגדולה בכנסת תהיה הרשימה המשותפת בראשות אחמד טיבי ואיימן עודה עם 8 מנדים, יהדות התורה 7, וכך גם מפלגת העבודה עם 7 מנטדים.

הימין החדש של בנט ושקד יורדת במעט מהסקרים האחרונים וזוכה ל-5 מנדטים בלבד, ש"ס יורדת אף היא מהסקר הקודם וזוכה ל-5 מנדטים, וכך גם מר"צ שמקבלת חמישה מנדטים.

את הרשימה סוגרות מפלגת כולנו בראשות משה כחלון, שמתחזקת ל-5 מנטדים; מפלגת 'איחוד מפלגות הימין' בראשות הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ - שזוכה אף היא לחמישה מנדטים; והרשימה הערבית רע"מ-בלד, שמקבלית ארבעה מושבים בכנסת.

הפתעת הסקר היא מפלגת 'זהות' בראשות משה פייגלין, שלראשונה מאז הוקדמו הבחירות לכנסת, המפלגה עוברת את אחוז החסימה בסקר של 'כאן'.

על פי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, פייגלין היה זוכה לארבעה מנדטים. בשלב זה, טרם ברור על מי ימליץ לראשות הממשלה.

כמו כן, כפי שכבר נראה בסקרים האחרונים, גם בסקר הנוכחי סיעת 'ישראל ביתנו' לא עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל 1.7% בלבד; כך גם סיעת 'גשר' בראשות אורלי לוי אבקסיס, שאף גוברת על ישראל ביתנו, אולם זוכה ל-1.9% בלבד.

נציין כי מלבד הפתעת הסקר בכך שמפלגת זהות עוברת את האחוז החוסם, הסקר מגלה כי בנימין נתניהו יצליח להרכיב קואליציה גם אם סיעת כחול לבן בראשות בני גנץ תהיה הסיעה הגדולה ביותר.

על פי הסקר, גוש הימין מחזיק ברוב של 62 מנדטים, כאשר גנץ רחוק מהיעד בשל המפלגות הערביות.

יצוין כי על פי סקר של ד"ר מינה צמח שהתפרסם אתמול (שלישי) ב'ערוץ 12', מפלגת 'כחול לבן' זוכה ל-36 מנדטים, 'הליכוד' עם 30 מנדטים, 'העבודה' עם 9 מנדטים, אחריה 'הרשימה המשותפת' עם 8 מנדטים.

'יהדות התורה' עם שבעה מנדטים, ש"ס מקבלת 6 מנדטים, 'איחוד מפלגות הימין' הכולל את 'הבית היהודי', 'האיחוד הלאומי' ו'עוצמה יהודית' עם 6 מנדטים, 'כולנו' חמישה מנדטים וכך גם 'הימין החדש' בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד - 5 מנדטים.

בתחתית הרשימה נמצאות סיעת 'מרצ' עם 4 מנדטים ואת הרשימה סוגרות הסיעות הערביות רע"מ ובלד שרצות ברשימה אחת ומקבלות ארבעה מנדטים צמוד לאחוז החוסם.

בסקר הזה, מפלגת 'זהות' של פייגלין לא עברה את אחוז החסימה וקילבה 2% מהקולות. מפלגות נוספות שנסקרו ולא עברו את אחוז החסימה, הן: מפלגת 'גשר של אורלי לוי-אבקסיס עם 2.2% בלבד, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן שקיבל בסקר 1.7% מנדטים בלבד ו'יחד' של אלי ישי עם 1.5%.

סקר משה פייגלין בנימין נתניהו בני גנץ הליכוד מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד