י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
טרוריסט במשפט

עורך דינו של הרוצח נעצר, הדיון נדחה

דיון של אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בו נרצח ינאי ויסמן הי"ד נדחה, בעקבות מעצר עורך דינו טארק ברגות

עורך דינו של הרוצח נעצר, הדיון נדחה
pexels

נדחה דיון הטיעונים לעונש של אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בו נרצח ינאי ויסמן הי"ד שהיה אמור להתקיים היום (א'). הדיון נדחה בעקבות הארכת מעצרו של עורך הדין טארק ברגות, שייצג את המחבל. ברגות נעצר בחודש שעבר יחד עם המחבל זכרייה זביידי.

לפני שבוע וחצי הותר לפרסום, כי בפעילות כוחות הביטחון נעצרו מפקד גדודי חללי אל-אקצא בג'נין לשעבר זכריה זביידי ועו"ד טארק ברגות, שני פעילי טרור מוכרים. על פי הודעת השב"כ, השניים נעצרו "על רקע מעורבותם בפעילות טרור חמורה ועדכנית". 

הפיגוע בו נרצח ינאי ויסמן הי"ד התרחש לפני כשלוש שנים, כאשר חוליית מחבלים חמושה בסכינים חדרה לסניף 'רמי לוי' בשער בנימין, והחלה לדקור את הלקוחות. ינאי ששה באזור אחר של החנות רץ למקום האירוע ונלחם במחבלים בידיים חשופות. הותיר אחריו אישה, בת הורים ואחים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמייצג את המשפחה מסר "לאחרונה אנחנו נחשפים למקרים שעו"ד הם בעצמם טרוריסטים. לעו"ד יש הרשאות מיוחדות והם חשופים למידע ביטחוני רב ערך ביותר. אנו דורשים לא לאפשר לעו"ד מטעם הרשות לייצג מחבלים עד שיעברו בידוק בטחוני של העבר וההווה שלהם, ומעקב תמידי של שירות הביטחון".

טוביה ינאי ז"ל נולד בא' חשוון תשנ"ה לאביו ולאמו אורלי ויטמן שתחי' מחשובי המשפחות של הציונות הדתית. המנוח שירת בשירות סדיר בצה"ל. בזמן שהותקף, הוא היה במהלך עריכת קניות לשבת בסופר רמי לוי - ממנו לא חזר.

ינאי הי"ד גדל וחי בישוב מכמש, יחד עם רעייתו ולתינוקת בת 4 חודשים. הוא שירת כחייל סדיר בחטיבת הנח"ל. בצעירותו למד בתיכון בירושלים ובמכינה קדם צבאית בכפר אלדד. התגייס לנח"ל והתחתן תוך כדי שירותו הצבאי.

טוביה ינאי ויסמן מחבל טיעונים לעונש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד