י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בזכות המצ'ינג הגוראי

הניצול מההתרסקות: "לא מעכל שאני בחיים"

33 מדינות מתאבלות היום על אזרחיהן שנספו באסון התרסקות מטוס הנוסעים שהמריא מאתיופיה לקניה, בהם שני ישראלים • הערב מתברר כי על הטיסה היו אמורים להיות שני יזמים חרדים • אחד מהם, חסיד גור שוחח עם 'בחדרי': "זה בזכות החסד של גיוס הכספים שעושים בגור"

הניצול מההתרסקות: "לא מעכל שאני בחיים"
מוזסון על רקע אתר ההתרסקות צילום: רויטרס/ ד.ל.

שעות לאחר אסון התעופה שהיכה בעצב ובכאב רב את העולם כולו - התרסקות מטוס הבואינג שהמריא הבוקר (ראשון) מנמל התעופה באדיס אבבה ועליו 149 נוסעים ושמונה אנשי צוות שנספו כולל שני ישראלים, מסתבר כי אירע נס גדול לשניים שהיו אמורים להיות על הטיסה.

על פי הדיווח הערב באתר 'וואלה ניוז', שני חרדים שכמעט והיו על אותה הטיסה -  ישראל מוזסון ושרגא ישראל, יזמים ישראלים בתחום התשתיות והחקלאות שעובדים באפריקה, ניצלו מההתרסקות האיומה היות ולבסוף נשארו בישראל.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מספר מוזסון, "מעולם לא נתקלנו בבעיות בטיסה של החברה". 

מוזסון חסיד גור, מספר בשיחה ל'בחדרי חרדים', "היינו אמורים לטוס ממוצאי שבת לאדיס אבבה וביום ראשון מאדיס אבבה לניירובי, ביום חמישי היו לנו עיכובים עסקיים ובעקבות כך דחינו את הטיסה לשני בלילה".

"הבוקר באמצע בפגישה עסקית קיבלתי את ההודעה על כך שהטיסה התרסקה על אדמת אפריקה, לאחר מספר שניות, הבנתי שאני הייתי אמור להיות על הטיסה".

"אני לא מעכל שאני בחיים ואני פה נמצא, מחר בבוקר אני מתכוון לברך הגומל בקריאת התורה בשטיבל של גור", אומר ישראל מוזסון ל'בחדרי חרדים'.

לדבריו, "אני מרגיש סיעתא דשמיא וזה בזכות החסד של גיוס הכספים שעושים בגור בימים אלו אני מרגיש שהחסד הזה סייע להצלתי".  

לשאלת 'בחדרי חרדים', האם הם מתכוונים להמשיך ולטוס עם אותה החברה, הוא משיב בחיוב, "כן אנחנו מתכוונים לטוס ביום שני בלילה או בשלישי בלילה באותה חברה ובאותו מסלול". 

בתוך כך, שני צוותים של היחידה הבינלאומית של זק"א, צוות מישראל וצוות מדרום אפריקה יצאו הלילה בחצות בטיסה ישירה לאתיופיה בכדי לאתר את גופות ההרוגים, תיעוד וזיהוי ואיסוף הממצאים בזירת ההתרסקות.

מרגע קבלת ההודעה מטה זק"א היה בקשר רציף עם משרד החוץ, הקונסוליה הישראלית באדיס אבבה, ושליח חב"ד באתיופיה הרב אליהו חביב.

יהודה משי זהב יו"ר זק"א, אמר: "חברי המשלחת של זק"א יצאו הלילה במטרה לעשות כל מאמץ לאתר את הישראלים ההרוגים ולהביאם לקבר ישראל. לצערי בניסיון הרב שצברנו באירועי אסון בעולם רכשנו מקצועיות רבה באירועים מסוג אלה". 

 

אתיופיה מטוס התרסק זק"א ניצול התרסקות מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד