י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
איבד את ה'זהות'

המועמד החרדי: "אני בעד נישואים אזרחיים"

המועמד החרדי של מפלגת 'זהות', עלה לראיון בגל"צ והפתיע גם את המראיינים החילוניים של התחנה, ששמעו אותו מצדד בנישואים אזרחיים ("אני בעד נישואים אזרחיים") וטוען שלא צריך לאסור יבוא חזיר לישראל ("אני לא בעד יבוא, אבל זה נכשל")

המועמד החרדי: "אני בעד נישואים אזרחיים"
חיים אמסלם צילום: David Cohen/Flash90

המערכת הפוליטית מספקת מידי יום כותרות דרמטיות יותר וכאלו שפחות, אך ספק עם כותרות כזו ובה התבטאות של יהודי חרדי חושב כיפה ושומר תורה ומצוות היא משהו שיכלנו לצפות לו.

היום (ראשון), במהלך ראיון שהעניק הרב חיים אמסלם, המוצב במקום השני ברשימתו המתרוממת של משה פייגלין, 'זהות', לגל"צ הוא מתייחס לנושאי הדת שמובילים את השיח במערכת הבחירות הנוכחית והפתיע גם את המרואיינים החילונים כשהצהיר כי הוא תומך בנישואין אזרחיים.

בראיון שהעניק לגל"צ אמר אמסלם, שהיה בעבר נציגה של תנועת ש"ס כי, "בכינוס פוליטי שהתקיים השבוע בצפת רוב יושבי המקום היו חרדים", ולדבריו, "הם היו שם בגלל היהדות המקרבת, המתונה, לא בכפייה דתית, אלא המקרבת מתוך חירות, זה מה שקורץ לקהלים רחבים גם חרדים להגיע ל'זהות'".

הוא גם לא התעלם מחוק החזיר שבשנות ה-90 גרם לש"ס לעזוב את ממשלתו של יצחק רבין: "חוק החזיר הוא נחקק בשנת 62 אבל בשורה התחתונה לא רק החוק הזה, אלא חוקים דומים זה אות מתה ואף אחד לא מקיים אותם, יש מסעדות בירושלים שמוכרות בשר חזיר. אני לא בעד יבוא, אבל זה נכשל, וגם חוק החמץ נכשל וחוק המרכולים נכשל", אמר.

לדברי אמסלם, "גם חוק הנישואים האזרחיים זה חוק של הרב בקשי דורון מלפני 22 שנה, איזה מדינה מתוקנת יכולה בעצם להרשות לעצמה לא לאפשר לחצי מיליון איש לא להתחתן ברבנות. אני בעד נישואים אזרחיים".

"אתה מצד אחד לא מוכן לגייר אותם; אתה מעלה את הרף, אתה לא אומר בוא נאמץ את שיטת הגיור של הרבנות מלפני חמישים שנה, אתה אומר "אני מחמיר", אתה נותן להם להתגייר ואתה לא נותן להם להתחתן באף מקום - זה לא הגיוני".

הרב חיים אמסלם זהות משה פייגלין נישואין אזרחיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד