י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מלחמות הדת

יהדות התורה נגד סמוטריץ': בגלל סקרים הוא מאבד ערכים

בצלאל סמוטריץ', ממנהיגי 'איחוד מפלגות הימין' יצא אמש במתקפה חריפה נגד השליטה החרדית על שרותי הדת בישראל • "הם הביאו יחד איתם המון סמלי חילול השם", האשים סמוטריץ' • ביהדות התורה לא נותרו חייבים: "איבוד ערכים וזלזול חסר אחריות במערכת הרבנות הראשית" | צפו

יהדות התורה נגד סמוטריץ': בגלל סקרים הוא מאבד ערכים
סמוטריץ' צילום: הדס פרוש, פלאש 90

עוד קודם נודע מי ניצח את הבחירות או מי צפוי להרכיב את הממשלה ולעמוד בראשה, הקרב על המשרד לשירותי דת ושירותי הדת בישראל כבר החל, לאחר שסמוטריץ' תקף את המפלגות החרדיות שנציגיהם עומדים בראש המשרדים.

בכנס שהתקיים אמש באוניברסיטת בר אילן נשאל חה"כ בצלאל סמוטריץ' על מערכת הדת בישראל, כאשר הוזכר לו כי רק לאחרונה שוחרר מהכלא מי שכיהן בעבר כרב הראשי. יו"ר האיחוד הלאומי הבהיר כי הבית היהודי תדרוש את התפקיד בממשלה הבאה.

"לשכתי מטפלת במאות ואלפי פניות ציבור של אנשים שנתקלים במחסומים בירוקרטיים בלתי אפשריים במערכת הבריאות; בצה"ל; במשטרה; רשויות המס; ביטוח לאומי ועוד", אמר סמוטריץ' כשלדבריו, "אין ספור תחקירים על שחיתות במערכת הזו ובמערכת אחרת יש לנו נשיא שהלך לכלא יש לו ראש ממשלה שהלך לכלא".

סמוטריץ' תקף את התנהלותם של המפלגות החרדיות בכל ענייני הדת בישראל ואמר בכנס כי "יש הרבה מה לתקן וצריך לעבוד קשה כדי לתקן ברמה המשרדית של שלושים שנות שלטון חרדי במערכת הדת של מדינת ישראל".

סמוטריץ הוסיף ותקף כשאמר "הם (החרדים א.ק.) הביאו יחד איתם המון סמלי חילול ה' בתוך המערכת הזו ויש לנו אחריות עצומה כדי לתקן ולשפר וליעל". לטענתו, "ליקויים ובעיות בשירות לאזרח יש כמעט בכל מערכות הבירוקרטיות במדינת ישראל ואפשר לפתוח דיון על היעילות או חוסר היעילות".

לדברי סמוטריץ': "הרבנות צריכה להיות הביטוי הממלכתי של הדת בישראל. שירותי הדת בישראל חייבים להישאר ממלכתיים".

חה"כ בצלאל סמוטריץ' שהוא כיום חלק מהנהגת איחוד מפלגות הימין ומחזיק בהבטחה לתפקיד שר בממשלה הבאה אמר בדבריו, "יכול להיות שנקבל את משרד הדתות בממשלה הבאה ונחזיר אותה לידיים ציוניות". לדבריו, "כמו שאין לאיש מחשבה להקים משטרת 'צוהר' או צבא 'עיתים' ושלא תהיה משטרה ממלכתית כך גם צריך רבנות ממלכתית".

כאמור, היה מי שלא אהב לשמוע את דבריו של חה"כ סמוטריץ', ובמפלגת 'יהדות התורה' מיהרו לתקוף את דבריו כשאמרו כי הסקרים גורמים לאיבוד ערכים ולזלזול חסר אחריות במערכת הרבנות הראשית.

"בצלאל סמוטריץ ביום שישי האחרון: "יש לשמור על הכותל בהתאם להלכה ולמנהג שקובעת הרבנות הראשית". בצלאל סמוטריץ' ביום ראשון: "שלושים שנות שלטון חרדי ברבנות הראשית הביאו חילול השם", צוטט סמוטריץ בעמוד הפייסבוק הרשמי של יהדות התורה.

"מה קרה באמצע?", תהו ביהדות התורה והשיבו כי, "סקר אחד שהראה על תנודה של חצי מנדט מהבית היהודי למפלגתו של פייגלין גרם לאיבוד ערכים ולזלזול חסר אחריות במערכת הרבנות הראשית - בצלאל, ברגע האמת תצטרך להחליט: ערכים או סקרים".

בצלאל סמוטריץ' יהדות התורה שס משרד הדתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד