י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הגוש מתחזק

סקר: למרות החקירות - רוב מוחץ לגוש הימין

על פי הסקר של 'חדשות 13': לראשונה, גוש הימין מתחזק ומקבל רוב ברור להרכבת קואליציה; מפלגתם של גנץ ולפיד נותרת הגדולה ביותר, אך ממשיכה בהיחלשותה והפער בינה לבין 'הליכוד' מצטמצם | 'זהות' של משה פייגלין ו'ישראל ביתנו' של ליברמן עוברות את אחוז החסימה 

סקר: למרות החקירות - רוב מוחץ לגוש הימין
בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אחרי שסקר עיתון 'הארץ' שפורסם אתמול (ראשון), הצביע על פער של שלושה מנדטים בין כחול לבן לליכוד, סקר נוסף שמתפרסם הערב (שני) מצביע אולי על מגמה שתלך ותפתיע.

למרות שבני גנץ ומפלגתו 'כחול לבן' ממשיכים להוביל בסקרים עם מנין המנדטים הגבוה ביותר, אך הנתון הזה לא מועיל להם ולא מעודד את רוחם מכיוון שגנץ לא יצליח להרכיב קואליציית מרכז-שמאל ביום שאחרי הבחירות.

מסקר של פרופ' קמיל פוקס שפורסם הערב ב'חדשות 13' עולה, כי לו הבחירות היו מתקיימות היום; 'כחול לבן' היו זוכים ב-31 מנדטים, 'הליכוד' נחלשים במעט וזוכים רק ב-28 מנדטים.

אחריהן; 'איחוד הימין' שומרים על יציבות וזוכים ב-7 מנדטים, 'הרשימה הערבית המשותפת' (חד"ש תע"ל) זוכה אף היא ב-7 מנדטים, וכך גם מפלגת 'העבודה' עם שבעה מנדטים.

בהמשך הסקר; 'הימין החדש' מקבל ב-6 מנדטים, וכך גם 'יהדות התורה' שמקבלת על פי הסקר 6 מנדטים.

'מרצ' מקבלת על פי הסקר 5 מנדטים, כך גם 'ש"ס' עם חמישה מנדטים.

בתחתית הרשימה ניתן למצוא את הרשימה הערבית השנייה; 'רע"מ' 'בל"ד' שזוכה ל-5 מנדטים, 'זהות' בראשות משה פייגלין ממשיכה בתנופה ועוברת את אחוז החסימה כשזוכה בארבעה מנדטים.

בנוסף, לראשונה אחרי כמה סקרים, סיעת 'ישראל ביתנו', שנותרה מתחת לאחוז החסימה, מצליחה לחצות אותו כשהיא זוכה לארבעה מנדטים, כך גם סיעת 'כולנו' של כחלון שעוברת את אחוז החסימה, אך נמצאת קרוב מאוד אליו עם ארבעה מנדטים בלבד.

נציין כי גם בסקר זה, סיעת 'גשר' בראשות חברת הכנסת אורלי לוי - אבקסיס, לא עוברת וזוכה בסקר ל-2.3% בלבד ובשלב זה עדיין לא מדברת על אופציה שתפרוש לפני יום הבחירות בד' בניסן.

כאמור, על פי תוצאות הסקר שלפנינו, בני גנץ יתקשה להרכיב קואליציה, כאשר גוש השמאל - ערבים, זוכה ב-56 מנדטים בלבד, ונותר ללא רוב קואליציוני. כאשר גוש הימין בראשות בנימין נתניהו זוכה ל-64 מנדטים ויש לו רוב להרכבת קואליציה.

בני גנץ הליכוד מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד