י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הזדהות וגינוי מכל קצוות העולם

בעקבות הטבח המחריד: בתי הכנסת היו סגורים בשבת

למרות המצווה מדאורייתא למחות את זכר עמלק, חששו תושביה היהודיים של ניו זילנד לצאת אל בתי הכנסת, בעקבות הטבח המחריד שאירע בשישי בבוקר בשני מסגדים מקומיים, בו נורו למוות 49 מתפללים מוסלמים

בעקבות הטבח המחריד: בתי הכנסת היו סגורים בשבת
בית כנסת. אילוסטרציה צילום: unsplash

בעקבות הטבח שבו נרצחו 49 בני אדם במסגדים בקרייסטצ'רץ שבניו זילנד - בתי הכנסת נותרו סגורים בשבת.

ברנטון טרנט הוא הרוצח שהגיע למסגד לינווד שבעיר קרייסטצ'רץ', והצליח לרצוח 8 מתפללים, הוא יצא מרכבו וירה על כל מי שנקרה בדרכו. מהגר אפגני בן 48 הצליח להניס את טרנט בכך שגרם לו לרדוף אחריו, וכך מנע ממנו להמשיך בטבח במסגד.

לפני זה הצליח הרוצח טרנט לרצוח 41 מתפללים במסגד אחר, המרוחק ק"מ ספורים משם, אחד המתפללים התנפל עליו וניסה להוציא ממנו את נשקו, הוא נורה ופונה לבית החולים, שם מת מפצעיו.

הרוצח צילם את הטבח במצלמת וידאו מיוחדת שבה משתמשים חובבי ספורט אתגרי, הרשתות החברתיות מנסות להסיר את התיעוד כדי לא לתת לרוצח פרסום, אך ללא הצלחה.

בתוך כך, המשטרה בניו זילנד המליצה לבתי הכנסת לסגור את השערים, ואכן בשבת פרשת זכור - בתי הכנסת נשארו סגורים.

הרוצח בן ה-28 מאוסטרליה, כתב מאמר נגד ההגירה האיסלאמית והחליט לרצוח מוסלמים אך ורק משנאה תהומית בלתי מוסברת, הוא הצליח להימלט והמשטרה הצליחה תוך מספר שעות ללכוד אותו בחיים.

נציגי מוסדות וארגונים יהודיים מרחבי העולם גינו את הפיגועים. הפדרציה הציונית של אוסטרליה פרסמה באתר האינטרנט שלה הודעה הקוראת ליהודים להקדיש מחשבה למשפחות בשבת. "הלילה סביב שולחנות השבת שלנו, נא להקדיש מחשבה לשכנינו בניו זילנד", נכתב בהודעה. "כיהודים אנחנו יודעים היטב איך זה לחיות בפחד, הטבח בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג בו נרצחו 11 יהודים עדיין טרי במוחנו, דרשנו פעולה אז, ואנחנו דורשים פעולה עכשיו, הקהילה היהודית עומדת לצד הקהילה המוסלמית נגד מעשה הטרור המזעזע הזה ופשעי שנאה בעלי מוטיבציה גזענית".

יצוין כי כלל מנהיגי העולם גינו בכל תוקף את המעשה הנפשע.

טבח אכזרי מסגדים רוצח ניו זילנד בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד