י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עימות על גב הנספים

רגב: "גנץ ולפיד יובילו אותנו לפיגועים"; אשכנזי: "חלאס. נמאס"

לאחר פיגוע הירי הבוקר - המערכת הפוליטית סוערת מתמיד • חילופי האשמות חריפות נרשמים בין השרה רגב לאנשי 'כחול לבן' בעקבות • אשכנזי על רגב: "עוד לא קברנו את מתינו, וכבר היא עוסקת בפוליטיקה זולה ורוקדת על הדם" • רגב בתגובה: "זה חושף את החולשה שלכם"

רגב: "גנץ ולפיד יובילו אותנו לפיגועים"; אשכנזי: "חלאס. נמאס"
פיגוע ירי בצומת אריאל צילום: דוברות זק"א

לאחר פיגוע הירי המשולב הבוקר (ראשון) שגבה את חייו של אדם אחד והביא לפציעתם של שניים באורח קשה, המערכת הפוליטית מיהרה להגיב. עימות חריף נרשם בין השרה רגב לאנשי 'כחול לבן'; כאשר האחרונים האשימו את רגב ב"ניצול" הפיגוע לצרכי תעמולה.

השרה רגב אמרה זמן קצר לאחר הפיגוע כי "הפיגועים הם תוצאה ישירה של הסתה פרועה גם מצידו של אחמד טיבי, שרק ביום שישי האחרון ראינו שהוא לא מוכן לגנות רצח של ילדה תמימה במיטתה ומעודד במקביל שאהידים".

"עם האיש הזה", הוסיפה רגב, "רוצים לפיד וגנץ להקים גוש חוסם. אסור שזה יקרה". "זה מי שיוביל אותנו להמשך פיגועים מהסוג הזה. אין מי שישמור ויגן על ביטחון מדינת ישראל כפי שנתניהו עושה". יצוין כי מדובר בביטויים שהם חלק אינטגרלי מהקמפיין הפוליטי של הליכוד, ולפיו מפלגת כחול לבן תקים ממשלה או גוש חוסם בסיוע המפלגות הערביות.

‏במפלגה הגיבו לטענות רגב ואמרו כי "מעולם בכל תולדות המדינה לא קרה ששר בישראל ניצל את מותם של הרוגי פיגועים לתעמולה פוליטית עוד לפני לוויות ההרוגים. מתוך כבוד לקורבנות לא נגיב מעבר לכך בנקודת זמן זו".

בשם גבי אשכנזי פורסמה תגובה נוספת: "שמעתי את הדברים של שרת התרבות, קצינה בכירה לשעבר בצה״ל. האירוע עוד לא נגמר, עוד לא קברנו את מתינו, וכבר היא עוסקת בפוליטיקה זולה ורוקדת על הדם. יש פה גם מדינה. בושה וחרפה. חלאס. נמאס".

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה לטענות לפיד, גנץ ואשכנזי: "מפלגת לפיד-גנץ - ממה נבהלתם? מזה ששמים לכם את האמת על השולחן? זה לא סוד שגם הפיגועים הבוקר הם תוצאה של הסתה מתמשכת מצד ההנהגה הפלסטינית שנהנית מרוח הגבית של אחמד טיבי ושותפיו".

לדברי רגב, "מי שחוגג על הדם של ההרוגים, הוא אותו אחמד טיבי שאיתו אתם רוצים לעשות גוש חוסם. אותו אחמד טיבי שלא רוצה לגנות מחבלים שרוצחים חפים מפשע. אותו אחמד טיבי שממשיך לעודד שאהידים.
נבהלתם כי זה חושף את החולשה שלכם ואת התלות שלכם באותו אחמד טיבי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר בפתח ישיבת הממשלה: ״אנחנו בעיצומו של מרדף אחר המפגעים בשני מוקדים באזור אריאל. אני מחזק את ידיהם של חיילי צה״ל, השב״כ וכוחות הביטחון שרודפים אחר המפגעים. אני בטוח שהם ילכדו אותם ונמצה איתם את הדין כפי שעשינו בכל המקרים האחרונים״.

באיחוד מפלגות הימין אמרו, "הפתרון לטרור הרצחני הוא אחד - ריבונות. מדיניות ההכלה והרפיסות מול הרוצחים עולה לנו פעם אחר פעם במחיר דמים כבד של יהודים שנרצחים בארצם".

עוד ציינו בבית היהודי ובאיחוד הלאומי כי, "אסור להמשיך ולהתפשר על גלולות הרגעה. הגיעה העת להכרעה ביד קשה לצד ריבונות מלאה על שטחי ארצנו - שוב מדברים על תכנית שלום, שוב הטרור מרים ראש".

יו"ר איחוד מפלגות הימין הרב רפי פרץ אמר היום בעקבות הפיגוע כי, "עלינו להבין כי מקורו של הפיגוע הבוקר נעוץ במדיניות שמסרבת להכיר בטרור של האויב. כל עוד ילדים ערבים גדלים על התקווה והקריאה להשמיד את מדינת ישראל, לא יהיה כאן שקט. עלינו לעבור מהכלה להכרעה, מהגנה לריבונות".

נשיא המדינה ראובן ריבלין אמר בעקובת הפיגוע: "אני רוצה לחזק את ידי המשפחות המתמודדות עם הבשורות הקשות המגיעות מהפיגוע הנורא ולחזק את ידי כוחות הבטחון המצויים ברגעים אלה ממש במרדף אחר המחבלים. מדינת ישראל תגיע אל כל המרים ידו על אזרחינו, תרדוף את הטרור ומבצעיו ותשיגם".

ליברמן מסר בתגובה, "מי שמבליג על 500 רקטות לדרום, שתגובתו על הטילים לגוש דן היא רופסת, שמנסה לקנות שקט מחמאס בדולרים קטאריים - שוחק את ההרתעה הישראלית. הפיגועים הנוראיים והמזעזעים של היום, הם התוצאה הישירה של מדיניות הכניעה של ממשלת ישראל בעזה. אני מחזק את ידי כוחות הביטחון במרדפם אחר המחבלים הנפשעים, מוסר את תנחומיי למשפחת ההרוג ומאחל החלמה מהירה לפצועים".

האלוף (במיל') ומועמד מפלגת העבודה, טל רוסו: "ליבי יוצא אל הנפגעים ובני משפחותיהם בפיגוע הטרור הרצחני הבוקר. אני מחזק את ידיהם של אנשי כוחות הביטחון ואני סמוך ובטוח שהם ילכדו את המרצחים המתועבים ויביאו אותם לדין. בטרור צריך להילחם בכל מקום ובכל זמן".

מירי רגב בני גנץ אחמד טיבי פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד