י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הרשת נותנת דעתה על הראיון

ביקורת חריפה: צרחה על ראש הממשלה

מיד עם סיום הראיון של נתניהו לערוץ 12, החלה הרשת לסעור | תגובות מחמיאות וביקורתיות על המראיינת שלא התכוננה וקיבלה בהפתעה את ראש הממשלה בתוך שעה | "אני יודע לנבוח יותר חזק ממרציאנו" | "עשתה בית ספר לראיון טלוויזיוני, בתנאים לא תנאים" | ואיזה ציון נותנים עוקביו של עמית סגל לנתניהו על הראיון

ביקורת חריפה: צרחה על ראש הממשלה
נתניהו בראיון לערוץ 20 צילום: מתוך טוויטר

הרשת גועשת וסוערת סביב הראיון המפתיע שהעניק אמש (מוצ"ש) ראש הממשלה בנימין נתניהו לעיתונאית קרן מרציאנו ב'ערוץ 12'. 

נתניהו הודיע תחילה כי הוא מוכן להתראיין הערב ושישלחו צלם מטעמם למעונו הרשמי ברחוב בלפור, אלא שבעוד הצלם עשה את דרכו, נתניהו הודיע בשעה 19:45 כי הוא מגיע לאולפן, כך דיווח כתב 'ynet' רן בוקר.

בשעה 21:00 נכנס ראש הממשלה לאולפן, בו ישבו קרן מרציאנו שהחליפה את המגישה הקבועה בתכנית זו - דנה וייס, הנמצאת בוושינגטון ככתבת המדינית של הערוץ, כשגם הפרשן הפוליטי עמית סגל נוכח.

עם סיום הראיון שארך 35 דקות בשידור חי, ללא פרסומות באמצע, לעומת 18 דקות שארך הראיון של גנץ, אך לא באולפן, אלא בגני התערוכה וגם נערך מבעוד מועד, הרשת סערה וגעשה בתגובות - חלקן החמיאו למגישה שלא התכוננה לראיון שנערך בהתראה כה קצרה וחלקן היו רצופות ביקורת על צורת הראיון, השאלות וסגנון הצגתן.

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו הגיב וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "יפה עכשיו כולנו נשמח לאותו ראיון אגרסיבי, אלים, חסר כבוד ונימוס, ובלי לתת להשלים שאלות כזה לגנץ. נמס במקום. למרות זאת הוא אכל אותך בלי מלח".

"קרן מרציאנו לא ראיינה את בנימין נתניהו. קרן מרציאנו צעקה עליו", כך הגיב העיתונאי קלמן ליבסקינד המגיש ב'כאן' וכותב ב'מעריב'.

הפרשן יעקב ריבלין מ'בקהילה' צייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב, "אני לא מחסידיו של נתניהו. אבל כשראיתי את הראיונות האדיבים של גנץ בשבוע שעבר מול החקירה התוקפנית של נתניהו הערב - שלא יספרו לי שאין סימון מטרה מצד אחד וקידום מועמד אהוד מצד שני".

גם העיתונאי אראל סגל 'כאן', חושב שהמגישה הגזימה: "אם קרן מרציאנו הייתה מראיינת ככה את גנץ הוא היה בורח מהאולפן בדמעות עכשיו הגיע הזמן של לפיד, גנץ, בוגי ואשכנזי להתראיין אצלי, אני יודע לנבוח יותר חזק ממרציאנו אבל אני מבטיח לתת להם להשלים משפט".

"מה שהכי מדהים בראיון הזה, כמעט ארבעים דקות בערך של ראיון בלי שאלה אחת על הדרום, או על טרור ביהודה ושומרון. אשכרה לשאול על אמנון אברמוביץ' זה יותר חשוב", כך יותם זמרי המגיש ברדיו 'גלי ישראל'.

לעומת המבקרים, היו מי שהחמיאו לה. הכתבת הפוליטית של 'ynet' מורן אזולאי הגיבה: "קרן מרציאנו מקבלת בשידור חי ראש ממשלה לתוך האולפן, בלי דקה להתכונן, בלי שניה להבין מה קורה מסביב ועושה ראיון חד, נוקב ומרתק. וואו".

חברה לערוץ, הכתב ירון אברהם צייץ, "קרן מרציאנו עשתה בית ספר לראיון טלוויזיוני, בתנאים לא תנאים, בזמן התכוננות שואף לאפס. להריע ולקנא, לא פחות".

חבר נוסף לערוץ, גיא פלג פרגן: "קרן מרציאנו נפלאה! עירנית, פקחית, חדה, רהוטה, ו....מנומסת. כל כך חשוב שהביקורת תהיה עניינית ולא תראה אישית".

"הראיון של בנימין נתניהו בערוץ 12 היה אחד הראיונות הטובים שלו", קבע עורך 'משפחה' אליעזר שולמן והוסיף, "צודק קלמן ליבסקינד שקרן מרציאנו צעקה על ראש הממשלה. האגרסיביות של מרציאנו שירתה את נתניהו בטענות שלו על התקשורת. חבל שהמגישה לא נתנה לעמית סגל להשתתף בשאלות. זה יכול היה להיות ראיון הרבה יותר מעניין".

העיתונאי ג'וש בריינר מ'הארץ' שיתף את עוקביו בניתוח שלו לראיון: 1. טלוויזיה במיטבה. 2. נתניהו הצהיר שלא יפעל לקדם חוק למניעת העמדתו לדין. חשוב. 3. נתניהו מטעה. ההחלטה על רכש צוללת ה-6 התקבלה בתקופה בה החזיק במניות. 4. ככה צריך להיראות ראיון עם פוליטיקאי. ככה לא היה לגנץ. 5. אין ראיון שלא אומרים על ביבי שהוא נראה לחוץ. ובסוף הוא תמיד מנצח.

גם יאיר שרקי מערוץ 12' הגיב וכתב, "מקריאת התגובות הנחרצות לראיון אני רק משתכנע שלאף אחד אין באמת מושג איך הוא ישפיע. ביבי אכן לא היה במיטבו אבל נראה לי שעמד ביעד שהכי הטריד אותו - והציג לציבור גרסה מלאה בפרשת המניות והצוללות. עכשיו כולם יכולים לחזור לעמדות בהן החזיקו מלכתחילה".

עורך 'קו עיתונות' אבי גרינצייג הגיב למחמיאים: "הפיד מלא ליקוקים ומחמאות למרציאנו. אבל היא בסך הכל ממחזרת שאלות צפויות וקוטעת את נתניהו באמצע משפטים, לפעמים תוך הפגנת בורות. על זה כל ההתלהבות?".

מה חושבים עוקביו של עמית סגל על הראיון?

בתוך כך, העיתונאי עמית סגל שנכח בראיון העלה לחשבון הטלגרם שלו, סקר "איך היה הראיון של נתניהו?". כ-6,500 איש השתתפו בסקר עד לכתיבת שורות אלה והתוצאה היא, 73% סבורים כי הראיון היה "מצוין", לעומת 27% הסבורים כי הראיון היה "גרוע".

הערב ראיון עם ראש הממשלה ב'ערוץ 20'

אגב, לאחר הראיון בהפתעה ל'ערוץ 12', העניק ראש הממשלה ראיון גם ל'ערוץ 20'. הוא צייץ על כך בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "ראיון מיוחד ל'ערוץ 20'. גנץ מחרים אותם כי הוא שמאל והם ימין. הוא סירב להתראיין שם. אני שמחתי להזמין אותם לראיון בבית ראש הממשלה. אתם מוזמנים לצפות בכל התשובות שלי מחר!".

 

 

ראיון נדיר קרן מרציאנו ערוץ 12 עמית סגל תגובות סוערות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד