י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הדד-ליין מתקרב

סקר: פייגלין ואבקסיס יכריעו זהות רוה"מ הבא

בשני סקרים המתפרסמים הערב, 'כחול לבן' חוזרת להוביל על 'הליכוד', אך גוש הימין - חרדים עדיין גדול יותר • לראשונה 'גשר' של לוי-אבקסיס חוצה את רף אחוז החסימה וצפויה להוות לשון מאזניים לגבי זהות ראש הממשלה הבא • וגם, נתניהו ממשיך להוביל בהתאמה לראשות הממשלה

סקר: פייגלין ואבקסיס יכריעו זהות רוה"מ הבא
משה פייגלין צילום: Tomer Neuberg/Flash90

16 יום בלבד נותרו ליום הבחירות, סקר דרמטי שמתפרסם הערב לאחר שפרשת השחיתות כנגד ראש הממשלה שוב עלתה לכותרת, מה שהוביל אותו להתייצב לראשונה זה שנים באולפן ערוץ טלוויזיה. מסתמן: פייגלין ואבקסיס יקבעו את זהותו של ראש הממשלה הבא.

על פי הסקר של מכון 'מדגם' בראשות מינה צמח ומנו גבע, לו הבחירות היו מתקיימות היום: 'כחול לבן' שומרת על כוחה וזוכה ב-32 מנדטים, 'הליכוד' עולה במנדט וזוכה ל-28 מנדטים, 'העבודה' שומרת על יציבות עם 10 מנדטים.

אחריהן: חד"ש - תע"ל עם 7 מנדטים, כך גם 'יהדות התורה' עם 7 מנדטים, ש"ס 6 מנדטים, 'הימין החדש' 5 מנדטים וכך גם 'איחוד מפלגות הימין' עם חמישה מנדטים. בתחתית הרשימה נמצאות: 'מרצ', רע"ם - בל"ד ו'ישראל ביתנו' עם ארבעה מנדטים בלבד כל אחת.

את רשימת המפלגות שחוצות את רף החסימה סוגרות: 'זהות' של פייגלין שזוכה בארבעה מנדטים וכך גם מפלגת גשר בראשות אורלי לוי - אבקסיס, שעוברת את אחוז החסימה לאחר תקופה ארוכה וזוכה לארבעה מנדטים ובשל כך, על פי נתוני הסקר, שתי האחרונות צפויות להכריע על זהותו של רוה"מ הבא כשמבחינתן, הן עדיין לא הצהירו חד משמעית במי מהמועמדים יתמכו לאחר הבחירות.

בנוסף, לראשונה בסקר מכון 'מדגם', מפלגת 'כולנו' בראשות משה כחלון אינה עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל-2.6% אחוז בלבד.

מהתוצאה עולה, כי לפי החלוקה לגושים נוצר תיקו של 46 לימין וכך גם לגוש המרכז שמאל, כאשר החרדים זוכים ל-13 מנדטים, הערבים ל-11 מנדטים ומפגלת 'גשר' שלא מזוהה עם מי הגושים (ימין או שמאל מרכז) צפויות להכריע כאמור, על מי יטיל נשיא המדינה את הרכבת הקואליציה הבאה. 

כמו כן, בסקר שאלו הסוקרים את המשיבים בין האישים הבאים, מי אתה רוצה שיהיה ראש הממשלה לאחר הבחירות הקרובות, כאשר הפער אומנם גדל אך עדיין נותר צמוד מאוד; בנימין נתניהו עם 39% ואילו בני גנץ עם 34%.

סקר 'חדשות 13': גוש הימין 63

סקר נוסף שערך הפרופ' קמיל פוקס ופורסם הערב ב'חדשות 13', מציג את התוצאה הבאה; 'כחול לבן' 31 מנדטים, 'הליכוד' 28, 'העבודה' 10, איחוד מפלגות הימין 8 מנדטים, חדש-תעל 7, 'יהדות התורה' 6, 'זהות' 6, 'הימין החדש' 5, 'כולנו' 5, ש"ס 5, מרצ 5, ורע"מ-בל"ד עם 4 מנדטים.

לפי הסקר הזה 'ישראל ביתנו' של ליברמן עם 2.4%  ו'גשר' של אורלי לוי-אבקסיס עם 1.6%, הוי אומר שניהם לא עוברים את אחוז החסימה.

למרות שתי המפלגות שאינן עוברות, גוש הימין שומר על רוב עם 63 מושבים בכנסת, לעומת 57% לגוש השמאל-ערבים. 

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו ממשיך להוביל עם 45% לעומת 38% לבני גנץ.

בסקר שנערך כאמור, על ידי הפרופ' קמיל פוקס, השתתפו 738 נשאלים. מהם 600 יהודים והשאר לא יהודים. טעות הדגימה עומד על 3.6%. 

 

גשר מפלגת כחול לבן הליכוד זהות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד