י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אירוע מטלטל

באמצע היער: ערבים איימו באקדח על אברך

אירוע מטלטל באמצע היער: ערבים איימו על בני זוג חרדים תושבי טלזסטון בעת שטיילו ביער נווה אילן הסמוך לירושלים • עוה"ד שמייצג את הזוג: "תקיפה ממניעים גזעניים"

באמצע היער: ערבים איימו באקדח על אברך
אברכים ביער צילום: פלאש 90

ערבים איימו על בני זוג חרדים תושבי טלזסטון בעת שטיילו ביער נווה אילן. למרות שהוגשה תלונה, הוחלט במשטרה לסגור את התיק ב'הסדר מותנה', בו התוקף מקבל עונש פעוט.

עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו', המייצג את הזוג, הגיש ערר על החלטת המשטרה, וביקש לחקור ולהאשים את החשודים בעבירות של תקיפה ממניעים גזעניים.

האירוע התרחש לפני כשבועיים, את יצאו בני הזוג תושבי טלזסטון לטיול ביער נווה אילן הסמוך לירושלים. בשלב מסוים החנה הגבר את רכבו, שם המתינה לו אשתו, ורכב לבדו על אופניו בשבילי היער.

באותה העת חלפו התוקפים ברכב על פני הגבר, אברך בעל מראה ולבוש של בחור ישיבה. ברכב היו ארבעה בני מיעוטים, ואחד היושבים במושב האחורי הוציא חלק מגופו דרך החלון, כיוון אקדח לעבר הגבר החרדי והחל לצעוק.

בערר שהגיש עו"ד בלייכר נכתב כי "מרשי נבעת והיה בטוח שאלו רגעיו האחרונים, קפץ מאופניו והחל לברוח ברגליו.

בשלב זה הבחין ברכה התוקפים עוצר מעט, ואז ממשיך בדהרה לכיוון נווה אילן על הציר בו אשתו של מרשי ממתינה לו ברכבו. מרשי חשש מאוד אף לחיי אשתו".

בהמשך הזעיק הגבר את המשטרה, והגיש תלונה נגד התוקפים. בערר נכתב כי "כתוצאה מהאירוע והחשש ממוות מרשי סובל מפוסט טראומה, חרדות וירידה בתפקוד מאז האירוע".

עו"ד בלייכר הסביר את הסיבות לערר "מאישור התלונה עולה שהחשוד נחקר בחשד של התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור בלבד. פניתי למשטרה בתחנת הראל בבקשה להעמיד לדין את התוקפים באשמה של תקיפה הגורמת חבלה ממשית בנסיבות מחמירות וכן איומים בנסיבות גזעניות. מהמשטרה נמסר כי התיק הועבר לתביעות לצורך הסדר מותנה".

את מכתב הערר סיים עו"ד בלייכר בבקשה: "אבקש לערר על הכוונה להסדר מותנה, וחלף זאת לחקור ולהאשים את החשודים בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה ממשית בנסיבות מחמירות ממניעים גזעניים. מדובר על אירוע חמור ביותר בו התוקפים מנצלים את המציאות הביטחונית הרגישה והחשש התמידי מפיגועים כדי לפגוע באזרחים בעלי חזות יהודית".

ממשטרת ישראל נמסר ל'בחדרי חרדים' כי עם קבלת הדיווח אודות המקרה, הוזעקו למקום שוטרים ונהג הרכב שאף הוא דיווח למשטרה על המקרה אותר.

"במהלך חקירתו שיתף פעולה עם החוקרים וטען כי אין היכרות בינו לבין אנשים שהסיע ברכבו וכן כי לא מדובר היה באקדח אמיתי כלל. עם סיום החקירה, הועבר תיק החקירה לתביעה המשטרתית, בין היתר לבחינת היתכנות להליך הסדר מותנה".

עוד נמסר כי "עם קבלת החלטה בהתאם לחומר הראיות ומכלול נסיבות המקרה יעודכן המתלונן בהתאם. נציין כי במהלך החקירה לא עלתה ע"י המתלונן כל טענה בדבר מגע או תקיפה פיזית והמתלונן לא נחבל במהלך האירוע".

עו"ד בלייכר מארגון חוננו מסר: "אנו דורשים מהמשטרה ורשויות התביעה לא להתייחס לאירוע כסתם מעשה קונדס. התוקפים ניצלו מצב בטחוני רגיש ומתוח כדי לפגוע קשה באזרח הישראלי, ואכן התוצאה קשה והייתה יכולה להיות קשה הרבה יותר - במקרה שהאזרח היה נפצע גם פיזית בעת מנוסתו".

עוד נמסר כי "המשטרה בשטח פעלה כראוי בכך שהזעיקה למקום באופן מידי ניידות אשר הצליחו להביא לתפיסת הפוגעים. אנו דורשים עכשיו מהמשטרה והפרקליטות למצות את הדין עם התוקפים עד תום".

איום בנשק מעצר חשוד טלסטון נווה אילן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד