י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"זה היה יכול להיות רצח חלימי 2"

כמעט רצח: הכנופיה המוסלמית ראתה המזוזה והסתערה פנימה

זה היה יכול להיות רצח חלימי 2: משטרת פריז חוקרת שוד אלים שאירע ביום שני בשבוע שעבר כנגד זוג יהודי כמו גם איומים מפורשים לרצח • בני הזוג שיחזרו את רגעי הדרמה: "אנחנו יודעים שיש לך כסף; תראי לנו איפה הכסף או שנהרוג את בעלך; הוא היה אמיץ מאוד" • כל הפרטים

כמעט רצח: הכנופיה המוסלמית ראתה המזוזה והסתערה פנימה
הוכה באכזריות. שלום חזן צילום: Geller Report

המשטרה בסיין-סנט-דניס, פרבר של פריז בירת צרפת, חוקרת שוד אלים שאירע ביום שני שעבר כנגד משפחה יהודית, משפחת חזן, כמו גם איומים מפורשים לרצח.

הסיפור החל בסביבות השעה 22:15, אז נכנס אדם לבניין וצלצל בדלת לצדה הייתה מזוזה; בעל הבית פתח את הדלת וראה ארבעה אנשים נוספים שפתאום הופיעו.

הם לא היו חמושים, השודדים ביקשו מהאיש למסור להם כסף וחפצי ערך; הקרבן התנגד, השודדים תקפו את אשתו, תפסו אותה בגרון ואיימו להרוג את בעלה אם היא לא תעמוד בדרישות שלהם.

אתמול (שלישי) פורסם באתר 'גלר ריפורט' ראיון עם הזוג החרדי שהותקף; ממנו עלה כי הכנופיה המוסלמית בת ארבעת החברים ראתה את המזוזה על הדלת והסתערה פנימה.

הזוג היהודי הוכה ונשדד באכזריות. סיין-סן-דניס היא יותר ויותר אזור מוסלמי. בעבר היה זה מושבם של קהילות יהודיות משגשגות; היום המקום כמעט ריק מיהודים.

שלום חזן ואשתו ציפו לבואו של האח של שלום, ובצלצול הדלת הוא פתח בלי לבדוק מי זה, כי הוא חשב שזה אחיו, ארבעה גברים מוסלמים בשנות העשרים לחייהם פרצו לביתו ושהו שם 30 דקות איומות.

פניהם של השודדים היו מכוסות, וארבעתם דרשו כסף; "אנחנו יודעים שיש לך כסף" הם אמרו לו.

חזן חי בדירה קטנה בפרויקט דיור מוזל; יש לו מזוזה מחוץ לביתו, המזוזה היחידה בבניין הם של שלום חזן ואשתו ג'ואל - הם היהודים היחידים שנותרו בבניין.

שלום בן ה-63 ניסה להילחם אתם בעוד שלושה מהם מכים אותו קשות; הרביעי תקף את אשתו תוך כדי צעקות "תראי לנו איפה הכסף או שנהרוג את בעלך, הם לקחו הכל", סיפר חזן.

שלום חזן ואשתו גרים בדירה הזעירה הזאת מאז 1985. אז הייתה זו, כאמור, שכונה יהודית בטוחה. עם כניסת המוסלמים, נאלצו היהודים לצאת.

בפרויקט שבהם מתגוררים הזוג חזן היו בעבר 90% יהודים, עכשיו שלום חזן הוא היהודי האחרון, והוא החליט שגם הוא חייב לעזוב - הוא מבוהל וכך גם אשתו.

הוא סיפר כי הוא חש זמן רב בלחץ, וכשהוא יוצא הוא חובש כובע בייסבול על הכיפה שלו.

"הוא היה אמיץ מאוד, הם החזיקו אותו במשך חצי שעה כשהם מכים אותו ובוזזים את הדירה", סיפרה אשתו.

הוא הצליח לקום ולצאת למרפסת של דירתו בקומה הראשונה; הוא ניסה לקבל עזרה משכניו וצעק לעבר השכן המוסלמי שלו דרך המרפסת של השכן שהדלת שלו הייתה פתוחה - הוא צעק להם שיעזרו לו הם סגרו את הדלת עליו; הוא צרח בקדחתנות לעזרה, והתחנן בפני אנשים להתקשר למשטרה.

תושבי הבניינים המוסלמים התעלמו מתחינותיו. שכנה אחת, צדיקה בסדום, שמתגוררת בקומה הרביעית - שמעה אותו וקראה למשטרה.

צרחותיו של חזן הפחידו לבסוף את הכנופיה האלימה, שברחה עם כל התכשיטים והמזומן וחפצים נוספים שמצאה בבית.

"השוטרים באו לקחו עדות ועזבו; הם לא עשו דבר. הם אפילו לא קראו לזה פשע שנאה - בדיוק כמו הזוועות האנטישמיות נגד אילן חלימי ושרה חלימי. המשטרה חסרת אונים, הם מפחדים מהבריונים", סיפרה האשה.

שלום חזן סובל מכמה חתכים ופגיעות נוספות קשות עם זעזוע מוח חמור, הוא התמוטט בבית הכנסת לאחר האירוע. עכשיו הזוג מחפש לאן לעבור משם.

כזכור, אילן חלימי היה צעיר יהודי צרפתי שב-20 בינואר 2006, בגיל 23, נחטף על ידי כנופיית מהגרים מוסלמים, לאחר חטיפתו עונה חלימי למוות במשך כשלושה שבועות.

ב-13 בפברואר 2006, נמצא חלימי חי בסמוך למסילת רכבת במחוז "אסון" דרומית לפריז, כשכוויות ופציעות סכין מכסים כשמונים אחוז מגופו והוא מצוי במצב של הלם, אך בדרך לבית החולים הוא נפטר.

שרה חלימי נרצחה לפני שנתיים על ידי השכן המוסלמי שלה שדקר אותה וזרק את גופתה מהמרפסת בקומה השלישית.

בסמוך לשעה 4:30 לפנות בוקר שכן מוסלמי בבניין מגוריה עלה לדירתה, בעקבות כך האישה התעוררה ונמלטה לעבר המרפסת - שם דקר אותה למוות ואז דחף את האישה מהמרפסת אל מותה.

צרפת רצח אלימות שוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד