י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפילוג בסאטמר

המשב"ק המיתולוגי מחה על הפגיעה באדמו"ר

הרב משה פרידמן המשב"ק לבית סאטמר תקף בחריפות את פלג המהר"א מסאטמר שלטענת החסידים התנכלו לאדמו"ר מהרי"י מסאטמר בעת שעלה לציון אביו - המשב"ק מחה • האזינו לדברים

המשב"ק המיתולוגי מחה על הפגיעה באדמו"ר
המשב"ק ר' משה גאבע פרידמן צילום: באדיבות המצלם

בחצרות סאטמר ציינו אתמול (רביעי) את יום ההילולא ה- 13 של האדמו"ר הקודם בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל, בנו האדמו"ר מהרי"י מסאטמר עלה לציונו הנמצא בבית החיים שבבעלות הפלג המתחרה של אחיו חסידי המהר"א מסאטמר הנמצא בקרית יואל מונורו.

על פי העדויות במקום שהגיעו ל'בחדרי חרדים' חסידי המהר"א המכונים "אהרוינים" הפעילו את החימום בתוך האוהל למרות המזג אוויר החם ששורר בימים אלו. לאחר העליה לציון ברוב עם ואמירת תהילים וקריאת קוויטלא'ך, חיכו בחוץ בחורי הישיבה של חסידי האדמו"ר המהר"א שנמצא בסמוך והתחילו לתקוף בקריאות גנאי לצד זריקת אבנים לעבר האדמו"ר שמיהר להסתלק מהמקום. 

בלילה התקיימה סעודת הילולא לזכרו של הרבי בבית המדרש זענטא בנשיאות בנו הרה"צ רבי ליפא טייטלבוים, שם נשא דברי זכרון המשב"ק המיתולוגי רבי משה פרידמן המכונה ר' מוישה גאבע ובתוך דבריו התייחס לתקרית בבית החיים. 

ל'בחדרי חרדים' הגיעו חלק מדבריו שנאמרו בהילולא "זה היה בושה גדולה ונוראה שראינו במו עינינו כשעלינו לציון היום ביחד עם הרבי את קריאות הגנאי וזריקת אבנים. אבל באמת זה לא חידוש, ירושה היא להם מאבותם שכבר ביזו את הרבי ה'ברך משה' בעצמו בחיים חיותו, ועכשיו הבנים ממשיכים ביתר שאת ויתר עוז".

כאן המשב"ק המשיך בשיגור עקיצות פנימיות וחריפות לעבר חצר המהר"א: "יש לי לימוד זכות עליהם, כמו שמבואר בספר 'דרך פיקודך' שמגדלים ילדים על כסף לא כשר, אפילו כשהאבות הם יראים ושלמים, בסוף הילדים מתנהגים בדרך הלא טובה. על אחת כמה וכמה הילדים הללו שהם בני בעלי תשובה, שלשיטת רבם האבות אכלו מצות לא כשרים ובשר לא כשר, הבנים הם בני בעלי תשובה.. והם מתנהגים כמו בעלי תשובה, (המהר"א מסאטמר מכנה את הפלג הירושלמי בעלי תשובה). 

דבריו של המשב"ק הפכו לשיחת היום בברוקלין החסידית לאור העימותים בסאטמר ו'בחדרי חרדים' עם ההקלטה מדבריו 

סאטמר קרית יואל משה פרידמן משה גאבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד