ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
נגד טנקים

צה"ל חושף: זהו הטיל שפגע באזרח שנהרג בארז

קורבן ההסלמה השלישי בסבב בלחימה בדרום נהרג כתוצאה מפגיעה ישירה של טיל נגד טנקים, כנראה קורנט, בכביש באזור ארז, כך על פי קצין בכיר בחיל האוויר

צה"ל חושף: זהו הטיל שפגע באזרח שנהרג בארז
פגיעה ישירה ברכב בדרום צילום: דוברות המשטרה

גורם בכיר בחיל האוויר מאשר כי ההרוג הישראלי השלישי בשעות האחרונות, נהרג כתוצאה מפגיעה ישירה של טיל נגד טנקים, כנראה קורנט, בכביש באזור ארז. "ראינו פגיעה ישירה של נ"ט מסוג קורנט בציר בין יד מרדכי לשדרות ולצערנו יש שם הרוג" אמר הקצין הבכיר.

ברשת הופץ סרטון שצולם מתוך אוטובוס חיילים שנסע על כביש 34 שבחוף אשקלון, כאשר בשמים נראים יירוטים של כיפת ברזל, ואז נשמע פיצוץ וצעקות של החיילים באוטובוס.

מרחק קצר מהאוטובוס, אחת הרקטות, או טיל נגד טנקים פגע ברכב פרטי שנסע בנתיב הנגדי, מה שהביא לפציעתו של הנהג כבן 60. חיילים ירדו מהאוטובוס והגישו סיוע ראשוני לנהג שיצא בכוחות עצמו מרכבו. הפצוע פונה על ידי מד"א לבית החולים כשמצבו אנוש, שם נאלצו לקבוע את מותו.

"כשהגענו למקום ראינו רכב מעוך לחלוטין לאחר שספג פגיעה ישירה של רקטה ולצד הרכב שכב גבר כבן 60 כשהוא מחוסר הכרה" סיפרה פראמדיקית מד"א רוית מרטינז שהגיעה לזירה. "הוא סבל מפציעת רסיס בירך ואיבד דם רב. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ, בדרך נאלצנו לבצע בו פעולת החייאה ופינינו אותו בבהילות לבי"ח כשמצבו קריטי".

הפעם הקודמת שחמאס ביצע ירי טיל קורנט, היה ב-12 בנובמבר 2018, אז בוצע ירי טיל לעבר אוטובוס חיילים שחנה בגבעת חץ שחור בצפון רצועת עזה. הטיל פגע באופן מדויק בחלקו האחורי של האוטובוס וגרם לפיצוץ עז. חייל שעמד סמוך לאוטובוס, נפגע ונפצע באורח קשה. בדיקה של צה"ל בשטח העלתה כי בכניסה לגבעה היה מחסום משטרתי שהיה אמור למנוע מאזרחים וחיילים להיכנס אל הגבעה בשל החשש מירי צליפה ומטילי נ"ט.

הפגיעה באוטובוס החיילים ב-2018

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד