י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"כאב קשה מנשוא"

תיעוד דומע: הלווית ההרוג הראשון בהסלמה

בכאב גדול נפרדו רבים בעיר אשקלון מהקדוש משה אגדי השם יקום דמו שספג פגיעה קשה בשל ירי טיל לעבר ביתו והשיב את נשמתו ליוצרה • "מילים לא יספיקו לתאר את גודל האובדן והכאב הקשה מנשוא", אמר ראש העיר • תיעוד דומע

תיעוד דומע: הלווית ההרוג הראשון בהסלמה
הלווית הקדוש משה אגדי הי"ד צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90

תושבי אשקלון, בני משפחה וידידים רבים ליוו למנוחות את הקרבן הראשון של סבב הלחימה בדרום ודמעו בהלוויתו של הקדוש משה אגדי הי"ד שמצא את מותו כתוצאה מפגיעה ישירה בביתו.

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, ספד לו: "אנו מלווים היום למנוחת עולמים את משה אגדי זכרו לברכה, תושב העיר, שנהרג מנפילת רקטה בביתו. הקלות הבלתי נסבלת בה רק אתמול בערב משה היה איתנו, בילה את השבת עם בני משפחתו, התפלל בבית הכנסת, דיבר וצחק, וכעת אנו טומנים אותו בעפר, אינה יכולה להימשך. זוהי מציאות הזויה, מסוכנת ובלתי נתפסת שאף אזרח במדינת ישראל, אף תושב בעיר אשקלון, אף ילדה וילד, לא צריכים להיות חלק ממנה".

"סבב אחר סבב, הסלמה אחר הסלמה, לעיתים קרובות, קרובות מדי, אנחנו משלמים את המחיר היקר ביותר שאומה יכולה לשלם על הזכות הבסיסית שלה להגן על עצמה - מחיר החיים של הקרובים לנו מכל", אמר ראש העיר.

"לא ששים אלי קרב אנחנו, אבל אויבנו חייבים לדעת שגם הם צריכים לשלם מחיר עבור דמם של אחינו היהודים שנשפך. דם חפים מפשע, שכל רצונם היה לחיות בשלווה בארץ ישראל, להקים בה את ביתם, לגדול ולהזדקן בארץ האהובה שלנו".

"ולכן, גם בשעה קשה זו, נמשיך לעמוד זקופי קומה, להפגין חוסן ואיתנות רבי עוצמה ולשדר לגורמי הטרור שמבקשים להשמידנו שאנחנו לא ניכנע להם ולא ניתן להם. דמם של חיילנו ואזרחנו לא יהיה לשווא".

"האם היקרה, אשרף, האישה, יפה, ילדים, נכדים, אחים ובני משפחה, מילים לא יספיקו לתאר את גודל האובדן והכאב הקשה מנשוא אותו אתם חווים ברגעים אלו, אבל אין לנו מה להציע לכם מלבד מילים, מלבד כתף תומכת, מלבד הסיוע הנדרש בשעה זו".

"אני מקווה שבכל זאת, תוכלו למצוא מעט נחמה במורשת הנפלאה שהותיר אחריו משה - מורשת של חסד, עזרה לזולת, חיוך מאיר פנים, לב רחב ואוהב, ידיים מושטת לעזרה ודרך ארץ, מורשת ערכית ומוסרית, אותה עליכם יהיה להמשיך ולהנציח לדורות הבאים במשפחה", אמר ראש העיר.

יצוין כי חרף ההגבלות שקבע פיקוד העורף, שלא לקיים כינוסים מעל 300 משתתפים, מאות הגיעו ללוות את ההרוג הראשון בסבב ההסלמה הנוכחי בדרכו למנוחת עולמים.

הקדוש משה אגדי הי"ד נהרג כתוצאה מפגיעה ישירה בביתו באשקלון. הוא טופל על ידי חובשים ב'איחוד הצלה' ומגן דוד אדום, אלא שכעבור זמן קצר נקבע, למרבה הצער, מותו בבית החולים ברזילי בעיר. 

הרוג ירי אשקלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד