י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
גידול של 149 אחוזים במוסדות

האדמו"ר חשף בטיש: "זקוקים ל-65 מיליון"

אלפי חסידי סאטמר נטלו חלק בטיש, שערך האדמו"ר מסאטמר בהיכל בית מדרשו הגדול בקרית יואל, במלאות י"ג שנים להסתלקות אביו הרבי בעל ה'ברך משה' זי"ע • במשא המרכזי קרא לתמוך במוסדותיו שיתרחבו עם בניינים חדשים בעלות כוללת של 65 מיליון דולרים • צפו בתיעוד

האדמו"ר חשף בטיש: "זקוקים ל-65 מיליון"
הילולת ה'ברך משה' אצל הרבי מסאטמר צילום: הלל ל"ש

אלפי חסידי סאטמר, ציינו את יום ההילולא ה-13 לאדמו"ר מסאטמר זצ"ל בעל ה'ברך משה', בראשות בנו האדמו"ר מסאטמר שערך את שולחנו הטהור לרגל ההילולא בהיכל בית המדרש הגדול בקרית יואל.

סעודת ההילולא שולבה עם סיום הש"ס שנלמד על ידי קהל החסידים במהלך השנה שחלפה. במהלך דברות קודשו, הפליג האדמו"ר בגדלות אביו בעל ההילולא, על הקשר שלו לעיר קרית יואל, כאשר הוא קיבל את הנהגת הקהילה בשנת תשל"ט, אחרי פטירת דודו האדמו"ר ה'דברי יואל' זצ"ל, קרית יואל עוד היתה עיר בת עשרות משפחות בלבד וב"ה כיום היא גדושה באלפי משפחות מבני החסידות בלי עין הרע.

כן הזכיר הרבי את התרחבותה של העיר 'קרית יואל' לעיר הסמוכה "פאלם טרי".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבי ציין בפני החסידים את הגידול המתמשך במספר התלמידים המתחנכים במוסדות של סאטמר, כאשר רק בחמש השנים האחרונות נרשם גידול של 149 אחוזים. הוי אומר, שעל כל 100 תלמידים שהתחנכו במוסדות החסידות בשנת תשע"ד, יש נכון לשנה זו - 149 תלמידים נוספים, גידול ענקי בלעה"ר.

מכורח הנתונים, החלו בחסידות בבניה מסיבית של בניינים חדשים והאדמו"ר בדבריו, ביקש מקהל חסידיו לעמוד לעזרת הנהלת המוסדות, שאך לפני כשנה סיימו לבנות שני בניינים חדשים, האחד לתלמוד תורה והאחד לבנות 'בית רחל' וכבר בימים אלה החלו להקים ארבעה בניינים חדשים שעלותם תסתכם בכ-65 מיליון דולר.

האדמו"ר, שמצוי בפרטי הפרטים, גילה באוזני החסידים, כי בבניינים החדשים שיוקמו לאכלוס מוסדות החינוך לבנות - יתווספו 101 חדרי לימוד ואלו עבור תלמודי התורה ייבנו שני בניינים חדשים שיכילו 90 חדרי לימוד, כאשר הצפי לאכלוס, הינו לקראת שנת הלימודים תשפ"א.

כן ביקש האדמו"ר מהחסידים, להמשיך לתמוך בארגוני הצדקה בארה"ק, ובעיקר בארגון הידוע 'מרכז עזרה ויעוץ' להצלת בחורי ישיבה שלא הצליחו לקבל פטור או דיחוי וכן לארגון החדש "שקל הקודש" שעומד לימין המוסדות בישראל המתנהלות על טהרת הקודש, מבלי ליטול מתקציבי המדינה הציונית.

צפו בתיעוד מהטיש • צילום: הלל ל"ש

חסידות סאטמר סעודת הילולא קרית יואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד