י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בצל המשבר

גיוס ושבת: ה'מועצת' תתכנס בשבוע הבא

ברקע המשבר סביב שיחות המשא ומתן להקמת הקואליציה ומחאת הנציגים הנבחרים על חילול השבת, הוחלט לכנס את חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לצורך דיון בהצעת הפשרה בעניין חוק הגיוס

גיוס ושבת: ה'מועצת' תתכנס בשבוע הבא

 

לקראת גיבוש ההסכם הקואליציוני ובעוד שנערמים קשיים ונוצר מיני משבר קואליציוני סביב חילולי השבת המתרבים - מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל תתכנס בשבוע הבא.

ל׳בחדרי חרדים׳ נודע, כי בשעות האחרונות נעשים תיאומים על ידי מזכיר המועצת יעקב ולצר, כדי לתאם מועד לכינוס ישיבת המועצת לאחד מימי השבוע הבא, שככל הנראה תתכנס בהרכב חסר של האדמו״ר מויז׳ניץ השוהוה בשוויץ לצורך מנוחה.

על סדר יומה של מועצת גדולי התורה יעלה בראש ובראשונה נושא חוק הגיוס שנמצא על הפרק ובימים האחרונים העלו בליכוד נוסח פשרה בפני הסיעות החרדיות ומועצת גדולי התורה עשויה לאשר את הנוסח שיביא להקמת הקואליציה.

בנוסף, מסתמן כי בפני גדולי ישראל תעלה גם סוגיית חילולי השבת המתרבים ובפרט נושא תחרות האירוויזיון כשהיום אושר באופן סופי על ידי הוועדה המיוחדת למתן היתרי עבודה בשבת שירות עובדים שיפעלו תוך חילול שבת במשך השבועות הקרובים.

בתוך כך, היום נועדו ראשי יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן וחבר הכנסת משה גפני לשיחה ממושכת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הפגישה דנו הנוכחים בכל הנושאים שעל הפרק ובמו״מ הקואליציוני ברקע העובדה שצוותי המו״מ מתקשים להגיע לכדי סיכומים.

מועצת גדולי התורה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד