י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מגדל השקרים מתמוטט

קורע את העם: עלילת הדם של יאיר לפיד

מגדל השקרים הבזויים מתמוטט: די להביט בדברים שאמר לפיד ימים ספורים לאחר שהטיף לנתניהו על "אחדות מזויפת", ודיבר על "קרע בעם" • הנתונים שהציג - מופרכים, דמיוניים, מנותקים ומדברים בעד עצמם • טור דעה מאת יוסי אסולין

קורע את העם: עלילת הדם של יאיר לפיד
לא מפסיק להסית. לפיד צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"נתניהו קורע את העם באופן שיטתי, מזה הוא חי". כך אמר לפיד בישיבת הסיעה של 'יש עתיד' שהתקיימה עם פתיחת מושב הכנסת. לפיד הוסיף: "מי שנבחר על הסתה ופילוג, שיחסוך מאתנו קריאות לאחדות מזויפת. מי שאין שקר מכוער שהוא לא הפיץ, שיחסוך מאתנו".

עכשיו, נשים לרגע בצד את הדיון המייגע והמעייף האם נתניהו קורע את העם; ונתמקד דווקא בדמותו של המטיף: האם - עובדתית - לפיד אכן פועל בסטנדרטים של אחדות אותם הוא תובע מאחרים? והלא חז"ל לימדונו: "נאים דברים כשהן יוצאין מפי עושיהם" (תוספתא, יבמות, ח').

האמת, כדי למצוא את הסתירה המובנית בין הדרשן לדרשתו, לא צריך לשבור את הראש ולחזור אחורה לימיו של לפיד כעיתונאי - שעה שהיה ראש הדוברים והמסיתים בכל מקום כנגד הציבור החרדי; ודאג לעשרות קמפיינים, פוסטים ומאמרים נטופי שנאה כנגד החרדים.

לא צריך להרחיק לכת לימי הראשית של לפיד בפוליטיקה - שדהר בפראות על גלי ההסתה, השיסוי והביזוי, כל הדרך אל הכנסת. 

לא צריך ללכת אחורה לימיו של לפיד כשר אוצר, בהם עסק - במשרה מלאה - בפילוג העם ובהעמקת השסע והקרע בין החרדים למגזר הכללי. במהלכם הניף קיצוצים על עולם התורה והוריד מתקציב האברכים 500 ש"ח בחודש.

די להביט בדברים המופרכים שאמר לפיד ימים ספורים לאחר שהטיף לנתניהו על "אחדות מזויפת", ודיבר על "קרע בעם". לראות ולא להאמין כיצד האיש הזה לא מפסיק לשבור שיאים של עצמו.

לפיד וגנץ. צילום: נועם רבקין, פלאש 90

"אם קוראים לך משה", קבע אתמול לפיד, "ואתה סבא בן שמונים שנלחם בכל מלחמות ישראל - אתה תקבל קצבה של 2,432 שקל; אבל אם קוראים לך משה ואתה תלמיד ישיבה בן 19 שמשתמט מגיוס בצה"ל - אתה תקבל קצבה של 8,000 שקל מהמדינה". 

מעבר ליצירת ההשוואה - שכביכול בחור הישיבה החרדי מקבל יותר מפי 3 מהקשיש החילוני - שנועדה כולה לצרכי שנאה בלבד; הנתונים שהציג לפיד לגבי בחור בן 19 מופרכים, דמיוניים ומנותקים מהמציאות.

אתר 'גלובס' (החילוני) בדק ומצא כי תלמיד ישיבה בן 19 מקבל 425 ש"ח בלבד (וגם סכום זה לא מועבר ישירות לכיסו - אלא להנהלת הישיבה שתדאג לכלכלתו). זה הכל. ואם ממש נרצה להיות נדיבים, ונשכלל את ההטבה ממנה נהנים בחורי הישיבות - הנחה בשווי 600 ש"ח מביטוח לאומי - הרי שמדובר בסה"כ על תקציב של 995 ש"ח. שמינית מהסכום שהציג לפיד.

הלאה: נהיה עוד יותר נדיבים ונניח שלפיד 'התכוון' לאברך כולל ולא לבחור. בבדיקה המקיפה נמצא כי האברך הממוצע - לו ארבעה ילדים - נהנה ממלגת לימודים דלה במיוחד ע"ס 765 ש"ח, קצבת ילדים ע"ס 725 ש"ח, הנחה בביטוח לאומי ע"ס 570 ובמקרים חריגים מקבל סיוע נוסף של 1,040 ש"ח.

בסה"כ יקבל האברך הממוצע 2,060 ש"ח. כרבע מהסכום הדמיוני אותו הציג לפיד. וכמה יקבל "משה בן ה-80"?, מסתבר שגם פה לפיד הפריז והקצין את דלותו של הקשיש כדי להסית - 3,291 ש"ח. 859 ש"ח יותר מהסכום שהציג.

שקרים גסים ומופרכים. מתוך אתר 'גלובס'

יאיר לפיד, מילא לקרוע, לפלג, לסכסך, לשנוא ולהסית. אבל כאן אתה משקר שקרים גסים וזורה חול בעיני הציבור. ממש עלילת דם. שבמקרה הזה (בשונה ממקרים אחרים) לא נובעת מבורותו של לפיד, אלא דווקא מרשעותו ומאכזריותו.

ועוד מילה ללפיד: אתה, שמקבל מעל 40 אלף ש"ח מכספי משלם המסים מדי חודש, ובמקביל שברת שיא כ'מצטיין' ההיעדרויות מהכנסת - אתה מטיף לחרדים ועושה דה-לגיטמיציה על מלגה מצומקת בשווי 765 ש"ח, ממנה חיים האברכים בדוחק?

---

בשולי הדברים: ראיתי יוזמה חרדית, "הכולל של יאיר לפיד" שמה - צעירים הפיצו את מספרו האישי של לפיד כמי שפותח כולל ומשלם 'בנדיבות' ו'ביד רחבה' לאברכים; וצירפו אותו לעשרות קבוצות, בהן קיבל פניות רבות מחרדים המעוניינים ללמוד ב'כולל' שלו.

ה'כולל' של לפיד. קרדיט: צילום מסך

לפיד נטש בזעם את הקבוצות בזו אחר זו, ואף ספג מטח כבד של הודעות הצטרפות לכולל הפופולרי -באישי. הייתה זו תשובה סמלית לשקרים שהוא מפיץ. כדאי שיחשוב שוב לפני שהוא מלבה שנאה בפעם הבאה.

נגמרו הימים בהם שתקנו.

יאיר לפיד חרדים פילוג הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד