י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

זו המשמעות של המספר על מקדם ההגנה שלכם

נניח שכבר הבנתם עד כמה חשוב להתגונן מפני השמש אלא שאז אתם מגלים את המספרים על התכשיר ולא מבינים מה ההבדל. 15, 30 או בכלל 50? בואו נעשה סדר בדברים

 זו המשמעות של המספר על מקדם ההגנה שלכם
ילד בקיץ צילום: pixabay

את החשיבות של הגנה מפני השמש, כולנו כבר די יודעים בעל פה.

עד כמה שהשמש בריאה, טובה ומרפא בכנפיה - יש שעות שבהן היא מקרינה קרניים מסוכנות. אז בין 10 בבוקר ל-16:00, מומלץ להיחשף אליה פחות.

ואם כבר נחשפים, חובה להשתמש במקדם הגנה.

שחה לי חברה, לא צעירה ממש, שרק לא מזמן למדה שיש הבדלים במקדמי ההגנה. לטובת הקוראים, אני מביאה את המשמעות ואולי גם אתם תלמדו משהו חדש.

כשאתם מביטים על מקדם ההגנה שלכם, תמצאו את האותיות SPF ולאחריהן מספר. זה יכול להיות 15 או 30 ואפילו 50. ראשי התיבות של האותיות זה Sun Protection Factor.

המדד הנפוץ לקבוע מהי רמת ההגנה מפני השמש ולכן מגיעים אחר כך המספרים. הם מסבירים לכמה זמן ניתן לחשוף את עצמנו מול קרני השמש - במידה הנמוכה ביותר של סיכון.

המספר שמופיע על התכשיר מגן עלינו למשך הזמן שכתוב עליו. ניקח דוגמה עור רגיל ללא הגנה. אם ייקח לו 20 דקות להפוך לאדום, כאשר נשתמש במקדם הגנה שכתוב עליו המספר 15, הוא מאריך פי 15 את משך ההגנה. המשמעות: יש לנו הגנה מפני קרינת UVB למשך 5 שעות.

ככל שנשתמש במקדם הגנה עם מספר גבוה יותר, נהנה מהגנה למשך זמן ארוך יותר, אם כי מספר 30 אינו מספק הגנה כפולה ממספר 15 - אלא רק מאריך את הזמן בעוד אחוזים בודדים.

צריכים לזכור שהחומרים נספגים בעור, חשופים לזיעה, לפעמים למי בריכה וכד', ולכן ההמלצה היא להתמרח בכל שעתיים.

 

 

הגנה מקדם הגנה שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד