י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

עד העוף הטוב? מחקר קובע שהעוף שלכם מסוכן

החוקרים באוקספורד קבעו כי צריכת עוף קשורה לסיכון מוגבר לסרטן אם כי לא הוכיחו קשר ישיר • כנראה שהעוף עדיין איננו בסכנת הכחדה

עד העוף הטוב? מחקר קובע שהעוף שלכם מסוכן
עוף צילום: pixabay

לאחרונה התפרסם מחקר שנעשה באוניברסיטת אוקספורד, לפיו עולה כי עוף עלול להיות מסוכן לבריאות שלכם. קבוצת חוקרים עקבה אחרי 475 אלף גברים בריטים בגיל מתבגר, ובמהלך שמונה שנים ניתחה את הרגלי התזונה שלהם, מחלות שפיתחו ופרמטרים נוספים, כשבסופם עלה כי 23 אלף מתוך הנחקרים, חלו בסרטן.

ראוי לציין כי החוקרים לא סיפקו הסבר מקצועי אודות הקשר שנמצא. הם כתבו כי "צריכת עוף נמצאה קשורה לסיכון מוגבר למלנומה, סרטן הערמונית ולימפומה שאינה הודג'קין", והוסיפו כי ייתכן שהעוף מכיל חומרים מסרטנים, אם כי ייתכן וזה בכלל קשור לדברים אחרים, כמו לאופן בישול העוף או סיבה אחרת שטרם התגלתה, ולא ברור הקשר הישיר לעוף עצמו.

מה שמעניין הוא, כי די במקביל התפרסם מחקר אחר שקבע כי נשים שצרכו תזונה עשירה בעוף, הורידו את הסיכון שלהן לגידולים באיברי גוף נשיים. כך שלמרות המחקר רחב ההיקף, נראה שאין מישהו שנכנס ללחץ מהנתונים הללו ואין סיכוי להשפעה על צריכת העוף בעולם.

אם החוקרים ימצאו קשר ויוכיחו אותו, ודאי שהמאכל הפופולארי יהיה בסכנת נסיגה. אך כל עוד המחקר לא מאיים מספיק, שולחנות האירועים, החגים, השבתות והארוחות המשפחתיות, ימשיכו להתפאר בברבורים ושליו ודגים.

עוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד