כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
קמפיין השנאה לחרדים

אחרי שהכה בהם ללא רחם - פתאום גנץ נזכר שהחרדים הם "אחים"

גנץ מציג: שלל גרסאות ביחס שלו לחרדים - "אעמיק את השותפות עם החרדים", "רק ממשלת אחדות חילונית", "החרדים הם אחים שלנו", "החרדים נוהרים לקלפיות" • וגם: יועץ הסתרים של גנץ נחשף במערומיו • טור דעה מאת יוסי אסולין

אחרי שהכה בהם ללא רחם - פתאום גנץ נזכר שהחרדים הם "אחים"
בני גנץ צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ההצהרות הפוליטיות הסותרות שניפק גנץ מאז כניסתו לפוליטיקה בכל הנוגע ליחסיו עם החרדים, מלמדות שמשהו מהזגזגנות המפורסמת של שותפו הבכיר לפיד דבק בו.

תחילה (29.1.19) הגיע גנץ על תקן המפייס הלאומי, ובנאום הבכורה שלו מאז דרך כוכבו בפוליטיקה הוא הציג את התזה שלו לפיה הוא יפעל "להעמיק את השותפות עם החרדים"; גנץ ניגן על העצב הזה לאורך תקופה ואף נפנף לא אחת במועמדתו החרדית ינקלביץ'.

מאוחר יותר, כשראה שזה נוח לו אלקטורלית, הוא שינה את עורו והחליט ללכת בכל הכוח על קמפיין שנאה כנגד החרדים - זה התחיל בסרטון "החרדים החמדנים" (4.8) שהופץ למאות אלפים, החריף בקמפיין החוצות הקורא להחרים את החרדים בכיכובם של גנץ ולפיד (8.9), ונגמר בערב הבחירות עם כרזת "המצביעים החרדים נוהרים לקלפיות" (13.9).

ואז - אחרי ש'עשה את המכה' והצליח להתחזק פוליטית בבחירות האחרונות על חשבון החרדים - הגיע אתמול הנאום שלו בבית הנשיא, בו הוא שוב חוזר בו ומנסה להשתמש בגימיקים שונים כדי לקרוץ לחרדים, רק כי כעת זה נוח לו פוליטית. מה לעשות, את המפתחות לממשלה בראשותו הוא לא יוכל לקבל ללא החרדים.

משחק בחרדים. המסר המדיר שנתלה בחוצות

"החרדים הם חלק מהמארג הישראלי ועימם עלינו לשבת ולדבר כאחים", אמר גנץ בנאומו אמש, "...בממשלת האחדות הליברלית שאותה אני מבקש להקים, יהיה מקום לכל מי שהאינטרס הלאומי עומד לנגד עיניו... בכוונתי להקים ממשלת פיוס לאומי שתאחה את הקרעים".

פתאום נעלמה מדף המסרים שכתבו לו היועצים "ממשלת אחדות חילונית" והתחלפה באחת ב"ממשלת אחדות ליברלית".

פתאום גנץ מספר כי הבטיח בבחירות האחרונות שיקים "ממשלת אחדות לאומית", למרות שמדובר בשקר גס ובפועל הוא הבטיח "ממשלת אחדות חילונית".

פתאום הוא נזכר שהחרדים הם "אחים" וחשוב לו לדבר על פיוס לאומי, כאילו לא הוא זה שהיה אחראי לגל ההסתה המטורף כנגד החרדים ששטף את הארץ בבחירות האחרונות - תחת חותמת הכשרות של כחול לבן.

‏תקשיב, בני, לא יודע מה אתה באמת חושב על החרדים; אבל דבר אחד בטוח - מטומטמים אנחנו לא ובוודאי לא סמרטוטים. וזה לא ישתנה, גם אם תבחר לחתום את הנאום שלך בפאתוס עם המשפט "בעזרת השם נעשה ונצליח", וגם אם חברך לפיד 'ייזכר' לפתע שתרם לבית כנסת.

והערה לסיום: הבוקר התראיין לדקל-סגל היועץ האסטרטגי ישראל בכר, האיש שעומד מאחורי מסרי השנאה המתסיסים של כחול לבן, והודה בדיעבד שיצא עם קמפיין השנאה האנטי-חרדי רק בגלל שחששו מבריחת המנדטים לליברמן. לא טעיתם, מדובר באותו יועץ שכתב לו את הנאום הפייסני אמש.

לכל הטורים של יוסי אסולין

בני גנץ חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד