ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לאור קריאת הרבי

הקונטרס שידריך את החסיד כיצד להתרחק מהציונים

"להישמר מדעות כוזבות, ולא לבקר במקומות העלולים לגרום להזדהות עם הציונים" >  זוהי קריאתו של הרבי מסאטמר לחסידים הרבים הצפויים להשתתף בביקור ההיסטורי בישראל. כיצד ביקש הרבי ליישם זאת? 

הקונטרס שידריך את החסיד כיצד להתרחק מהציונים
הרבי מסאטמר צילום: באדיבות המצלם
לצד ההיערכות הגדולה בחסידות סאטמר (מהרי"י) ובקהילות הקודש בישראל לקראת הביקור הגדול של הרבי מסאטמר בארץ, קיימת תכונה רבתית במעוזי החסידות בארה"ב ובאירופה, מהם ייצאו ציבור רב של חסידים להשתתף בביקור, שיחל בעוד שבועיים ויארך שבוע וחצי, במהלכם ייערכו מעמדים המוניים בירושלים, בית שמש, בני ברק ומירון.
 
לקראת המסע הדפיסו בריכוזי החסידות אלפי עותקים של המאמר 'ישוב ארץ ישראל', מתוך ספרו של האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל, אותו כתב לאחר קום מדינת ישראל ובו הוא פורס את משנתו האנטי ציונית. במאמרו קורא הרבי זצ"ל בין היתר, כי יש להתרחק מ"מחללי הארץ" וכי אין להתפעל ממעשיהם. הספר הידוע משמש בקרב חסידי סאטמר ובקהילות נוספות כ'שלחן ערוך' בענייני אמונה ודעות, ובו מעמיד האדמו"ר הוראות ברורות כיצד יש להתייחס לשלטון הציוני, ולנצחונות וה'ניסים' שהשיגה ישראל בקום המדינה.
 
ל'בחדרי חרדים' נודע כי ה'קונטרס' המיוחד הודפס לאור קריאת הרבי מסאטמר, לחסידים שצפויים להצטרף לביקור בישראל ללמוד ולשנן את ספרו של הרבי זצ"ל כהכנה לביקור, ובמיוחד את המאמר המתייחס ל'ניסיונות' בהם עלולים להיתקל בעת שהות בישראל. עוד ביקש האדמו"ר מהחסידים להישמר מדעות כוזבות, ולא לבקר במקומות שעלולים לגרום להזדהות עם המדינה הציונית. 
 
הדפסת הקונטרס, שאת עליותיה תרם אחד מנגידי החסידות, נעשתה בפורמט קטן ונוח על מנת שהחסידים יכלו להחזיק אותו ברשותם בעת טיסתם לישראל.
חסידות סאטמר ביקור בישראל ציונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד