י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יעלה לו ביוקר

עמיר פרץ מסרב לנתניהו ועושה את טעות חייו

ממשיך דרכו של אבי גבאי: ארבע סיבות מדוע עמיר פרץ עושה משגה ענק שעה שהוא מסרב להצעות מרחיקות הלכת של הליכוד • טור דעה מאת יוסי אסולין

עמיר פרץ מסרב לנתניהו ועושה את טעות חייו
עמיר פרץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

השעון מתקתק וככל שהזמן חולף דומה כי הפלונטר הפוליטי רק הולך ומסתבך, ומתגלגל שוב למערכת בחירות עכורה ורוויית שנאה. כל השחקנים הפוליטיים מתבצרים בעמדותיהם, כל אחד וסיבותיו עמו. אבל יש פוליטיקאי אחד שההתבצרות העיקשת בהבטחת הבחירות שלו עשויה לעלות לו ביוקר ולהביא אותו אל סוף דרכו הפוליטית; אולם הוא לא נוקף אצבע.

לאיש הזה קוראים עמיר פרץ, יו"ר מפלגה חבוטה שהתרסקה ונזרקה אל שולי השמאל לטובת הכוכב החדש גנץ, ובבחירות האחרונות קיבלה רק שישה מנדטים; והיא רק עשויה להיעלם במקרה של בחירות חוזרות. הנ"ל קיבל הצעות מרחיקות לכת מסביבת נתניהו בתמורה להליכה לקואליציה, כולל הצעה פנטסטית לרוטציה בראשות הממשלה, אך דחה הכל בשתי ידיים.

מצד אחד, זו הבטחת הבחירות שלו, לא לשבת עם נתניהו - "רד מיי ליפס", ואי עמידה בה עשויה לאכזב ואף לקומם חלק מבוחריו. אבל, ופה האבל הגדול, יש לפחות ארבע סיבות טובות לכך שעדיף לו לבחור באופציה של הליכה לממשלה עם נתניהו, עם כל הקושי שבדבר.

1. 

כשם שזו הבטחת הבחירות שלו, כך זו הבטחת הבחירות של מפלגת האחות הגדולה 'כחול לבן'. וכשם שברגע האמת גנץ ולפיד הפרו ברגל גסה את הבטחתם והיו מוכנים, בתנאים שלהם, לשבת עם נתניהו למרות שנשבעו אין ספור פעמים שלא ישבו עמו, כך נכון גם לו לשקול מחדש את האפשרות, בתנאים שלו, ולהיענות להצעה שלא דמיין לקבל גם בחלומות הכי ורודים שלו. ומה יש לאחרים להלין עליו שעשה חישוב מסלול מחדש, שעה ששתקו אל מול ההפרה של הצמד מכחול לבן?

2.

יכול פרץ להגיד שנכון אמנם שלא תכנן כך מלכתחילה, אבל אף אחד לא חלם שניגרר כך ממערכת בחירות למערכת בחירות ולכן, בהתחשב בתנאים החדשים שנוצרו, וכדי למנוע את מדינת ישראל מנזק כלכלי אדיר ושיתוק בתקציבי הממשלה, הוא משנה את גישתו והולך על האופציה של הרע במיעוטו מבחינתו.

3.

פרץ יכול לומר לקהל בוחריו שמלבד הנזק הכלכלי, למערכת בחירות נוספת יש עוד משמעות בעייתית: עוד פילוג, עוד קמפיינים של שנאה בין חרדים לשאינם חרדים, בין ספרדים לאשכנזים, בין ימין לשמאל וכו'. ולטובת השעה הוא מסתכל על השיקול הלאומי הרחב ומתעלה על השיקול הפרטי של מפלגתו.

4.

כאמור, מפלגתו של פרץ התייצבה על שישה מנדטים בבחירות האחרונות. הליכה למערכת בחירות נוספת לאחר שהיא כמעט ולא הייתה חלק מהמשחק במשך כל החודשים הללו ודי נעלמה מהשיח הציבורי, עשויה להביא אותה לסוף דרכה הפוליטית. זהו אינו תרחיש בלתי סביר. ולכן גם אם יש פה סיכון בדמות תרגיל כלשהו שיעשה לו נתניהו, הרי שהיעלמותו לגמרי מהמפה תזיק לו הרבה יותר. והוא עשוי למצוא את עצמו היכן שנמצא היום היו"ר הקודם שסירב, אבי גבאי, וכיום מכה על חטא בריש גלי.

כל הטורים של יוסי אסולין

עמיר פרץ בנימין נתניהו מפלגת העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד