כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הקרב בבית שמש נמשך

זעם כנגד בלוך: מבקשת להדיח את הרב החרדי לטובת רב דתי לאומי

מאבקי החרדים ברה"ע בית שמש עליזה בלוך נמשכים: בלוך הודיעה כי במקום הרב המזוהה עם הציבור החרדי הכלל חסידי בעיר - היא דורשת למנות רב אחר המזוהה עם הציבור הדתי לאומי לממונה על המקוואות • "היהדות החרדית תעמוד כחומה בצורה מול כל ניסיון של שינוי"

זעם כנגד בלוך: מבקשת להדיח את הרב החרדי לטובת רב דתי לאומי
אברך חרדי. אילוסטרציה צילום: Pierre Terdjman / Flash90

לאחר שעליזה בלוך הכניסה את סיעת ש"ס לקואליציה העירונית והביאה לזעם בקרב סיעות דגל התורה, הבית היהודי והליכוד בקרב על תפקידים - המאבק החרדי בראש עיריית בית שמש עליזה בלוך נמשך.

בסוף השבוע שעבר הודיעה ראש העירייה בלוך כי במקום הרב דוידוביץ, המזוהה עם הציבור הכלל חסידי בעיר ומשמש כרב הממונה על המקוואות, היא דורשת להביא במקומו את הרב אליעזר שינקלובסקי - המזוהה עם הציבור הדתי לאומי לתפקיד.

בסיעות החרדיות בעיר הביעו זעם רב לאור ההתפתחות, וטענו כי בלוך פועלת ללא הסכמת כלל הסיעות. הסיעות שיגרו הודעה חריפה בדקות האחרונות בה הם דורשים למנוע את המינוי, שכאמור, הגיע להסכמה בין כלל סיעות הבית.

המכתב של רה"ע

בהודעה משותפת לסיעות החרדיות אגודת ישראל, דגל התורה, ש"ס ובני תורה נכתב כי, "בהתאם להסכמים הקואליציוניים מול ראש העיר הגב' בלוך, הוסכם על שמירה על סטטוס קוו בכל הקשור לשירותי הדת בעיר בית שמש, הסיעות החרדיות לא יאפשרו שום שינוי בסטטוס קוו בכל נושא שהוא הקשור לשירותי הדת אשר הם ציפור נפשה של היהדות החרדית".

עוד נכתב כי "היהדות החרדית תעמוד כחומה בצורה מול כל נסיון של שינוי או מינוי שלא בהסכמה, וככל שיהיה צורך בכך זה ייעשה רק מתוך שיתוף פעולה ובהסכמת רבני העיר".

יו״ר הבית היהודי בבית שמש, רינה הולנדר, הגיבה בקבוצה פנימית למינוי, "זה נושא שנדון מהיום הראשון לקדנציה. עליזה, מסיבותיה שלה, סירבה להיענות לבקשותינו. כעת, משמצאה עצמה במצב בו היא נמצאת, היא מנסה לרצות את הציבור הדתי לאומי ושולפת את המכתב הזה".

הולנדר כתבה עוד כי, "חבל שלא כתבה אותו לפני שנה כאשר הבטיחה לי שהיא תכתוב אותו. במקום זה שיחקה בנו. כל יום אמרה מחר, כל שבוע אמרה שבוע הבא. ועכשיו היא מנסה להראות שזה תוצאה של ההסכם עם ש״ס".

עליזה בלוך בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד