ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
פרסום ראשון • החוצניקים בבעיה

משרד הבריאות יורה: הישיבות יתפצלו; שרשרת החלטות דרמטיות

משבר הקורונה מחריף ועמו גם ההשלכות על עולם הישיבות - זאת בשל ההחלטה שלא לכנס במקום אחד יותר מ-100 איש • הבוקר נועד שר הבריאות ליצמן עם ראשי ועד הישיבות ובמהלך פגישתם הוחלט על שורת החלטות דרמטיות • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים בפרסום ראשון

משרד הבריאות יורה: הישיבות יתפצלו; שרשרת החלטות דרמטיות
אילוסטרציה צילום: דובי קורן

פרסום ראשון: בשעות הבוקר (חמישי) התקיים במשרד הבריאות מפגש חירום בהשתתפות השר ליצמן, במהלכו התקבלו החלטות שיש בהן השלכות דרמטיות על עולם הישיבות זאת בעקבות התפשטות הקורונה.

במפגש השתתפו יו"ר ועד הישיבות הגרח"א קאופמן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, המשנה למנכ"ל גרוטו, עמוס צייאדה מנהל אגף הישיבות במשרד החינוך, משה גוטמן מנהל איגוד הישיבות הגבוהות הציוניות, ואורי פינסקי מנהל איגוד ישיבות ההסדר.

לפי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', במהלך היום יפרסמו במשרד הבריאות הוראות הנוגעות לעולם הישיבות, וביניהן בין היתר החלטה שלא לערוך כל כינוס הכולל מעל 100 איש - לא בתפילות, לא בסדרי הלימוד ולא בחדרי האוכל.

החלטות דרמטיות. הישיבה הדחופה שכונסה הבוקר. צילום: באדיבות המצלם

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי משרד הבריאות יודיע על החלטה דרמטית נוספת הנוגעת לבני הישיבות תושבי חו"ל, כי תלמידים ששבים הביתה לחג הפסח לא יוכלו לחזור לישראל לזמן קיץ, שכן אין להם מקום לשהות בו בבידוד.

על פי הנחיית משרד הבריאות אין להיות בבידוד בחדרי הפנימייה, ועל כן משרד הבריאות מחייב את הנהלת הישיבות למצוא מקום בידוד לתלמידי ישיבות שלא מתגוררים בארץ - במידה ויאלצו.

ההחלטה מתקבלת כשזמן החורף עוד בעיצומו והוא עשוי להימשך עד לראש חודש ניסן. ההוראות יימשכו גם עם פתיחת זמן קיץ, במידה ולא תהיינה התפתחויות חיוביות בנושא הנגיף.

כאמור, ההוראות הללו ישפיעו על חלק ניכר מעולם הישיבות המונות יותר מ-100 תלמידים ואנשי צוות, שיאלצו כעת למצוא פתרון כיצד לחלק את הישיבות. במשרד הבריאות מחפשים פתרונות מקצועיים איך לחלק את תלמידי הישיבה ולמצוא פתרונות לאכלוס התלמידים.

 

ישיבות משרד הבריאות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד