י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
על רקע הפרסום ב'בחדרי'

משרד הבריאות צפוי להמליץ: להשאיר את הילדים הקטנים בבית

לאחר שאמש חשפנו ב'בחדרי חרדים' כי דעתם של גדולי ישראל לא נוחה מהחלטת משרד החינוך לפתוח את מוסדות החינוך וכי הדבר עשוי להביא להתפרצות מחודשת של הנגיף - הבוקר מתפרסם כי גם משרד הבריאות צפוי להמליץ שלא לפתוח את מוסדות החינוך בקצב שתוכנן בשל הסיכון

משרד הבריאות צפוי להמליץ: להשאיר את הילדים הקטנים בבית
ילדים בתלמוד תורה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

גורמי מקצוע במשרד הבריאות צפויים להמליץ לממשלה שלא לפתוח את גני הילדים או את בתי הספר מחשש שהדבר יביא להתפרצות נוספת בנגיף הקורונה.

הדיווח הזה מגיע כהמשך ישיר לעמדת גדולי ישראל שפורסמה לראשונה אתמול ב'בחדרי חרדים', שהביעו התנגדות לחזרת הילדים הצעירים ללימודים ואמרו כי הם לא ידעו לשמור על הנחיות משרד הבריאות.

ישיבת הממשלה צפויה להתכנס מחר כדי לדון במתווה שהציג משרד החינוך, שהמליץ לחזור ללימודים כבר ביום ראשון בבוקר. ברקע ישנם מחקרים המעידים כי ילדים בכל הגילאים נדבקים ומדביקים בקורונה - מה שמעלה את החשש כי הם עלולים להדביק את המבוגרים שיפגשו בהם בזמן שגרת הלימודים.

על שולחן הממשלה צפוי לעלות מחקר של מכון גרטנר, שבדק האם ילדים מדביקים ומדבקים בקורונה, כאשר התוצאות שמגיעות ממדינות העולם אינן חד משמעויות. אמש דווח כי בכירי משרד הבריאות קיבלו מידע שמסתמן מהמחקר החדש של מכון גרטנר ולפיו ילדים מדביקים, ועל כן הם צפויים להמליץ לשרי הממשלה ולראש הממשלה שלא לפתוח את בתי הספר בתחילת השבוע הבא, מאחר והדבר עלול להביא להתפרצות מחודשת ומסוכנת של הקורונה בישראל.

כזכור, 'בחדרי חרדים' פרסם לראשונה כי למרות פתיחת הלימודים הצפויה ביום ראשון הכריעו גדולי הדור, שר התורה הגר"ח קנייבסקי, נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שלא לפתוח את המוסדות לילדים הצעירים.

מהפרטים שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים', עולה כי גדולי ישראל הביעו חשש כבד מכך שהילדים בכיתות הקטנות לא יבינו את החשש ולא ישמרו על הנחיות משרד הבריאות שקובעות להימנע ממגע ושמירה על מרחק שני מטר.

אחד ממקורבי גדולי ישראל אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי אם זה מטעמי בריאות אז צריך להחזיר רק את הבוגרים ולא הקטנים כי הם לא יודעים לשמור על היגיינה. גדולי ישראל הורו לבקש מהממשלה שלא לפתוח לילדים הקטנים מטעמי החזרת המשק לשגרה, נושא הבריאות חשוב מאוד ויש חשש של פיקוח נפש

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעקבות הוראת גדולי התורה יזם שר הפנים אריה דרעי פגישה להיום (חמישי) בין מנהלי הרשתות אליעזר סורוצקין וחיים ביטון לצוות המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, כדי לבחון אופציות למנוע את הסכנה מפני התלמידים הצעירים.

 

משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד