כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חצי שנה אחרי

המוסלמית שהגנה על המשפחה החרדית תעיד נגד התוקף

כחצי שנה לאחר תקיפה מילולית מכוערת של משפחה חרדית ברכבת התחתית בלונדון, על ידי גבר שחור שקרא פסוקים מהתנ"ך ותקף את היהודים, המוסלמית שהתערבה לטובתם וניסתה להשתיק את התוקף מעדכנת כי קיבלה זימון להעיד נגדו והיא מתכוונת לעשות כן

המוסלמית שהגנה על המשפחה החרדית תעיד נגד התוקף
רכבת תחתית מטרו בלונדון צילום: pixabay

אסמה שוויאק שהגנה על משפחה חרדית ברכבת התחתית של לונדון בנובמבר האחרון, פרסמה בחשבון הטוויטר שלה כי אם יתקיים משפט נגד התוקף, היא תעיד נגדו.

אסמה כתבה "אז קיבלתי טלפון מהמשטרה, הם הודיעו לי כי האיש שהטריד את המשפחה היהודית ב-22 בנובמבר בקו נורת'ן, התנכל למשפחה יהודית אחרת באותו קו. ועכשיו הם בנו נגדו תיק, ואם זה יגיע לבית המשפט אני אעיד נגדו".

כזכור ב-22 בנובמבר שנה שעברה, הותקפה משפחה חרדית עם ילדים ברכבת התחתית של לונדון על ידי אדם שהקריא לילדים פסוקים מתוך ספר התנ"ך, והוא האשים את היהודים שהם רצחו את ישו.

לאחר שהתיעוד פורסם, משטרת בריטניה עצרה את הגבר בעיר ברמינגהאם. "הוא פשוט צרח על הילדים האלה", אמר כריס אטקינס, שצילם את האירוע. מיד לאחר שהסרטון הופץ ברשתות החברתיות וקיבל מיליוני צפיות, הצליחה משטרת בריטניה להגיע לגבר ולעצור אותו.

אך מה שתפס כותרות גדולות בכל ערוצי הטלוויזיה ואתרי החדשות באינטרנט כולל תוכניות רדיו, גם מחוץ לבריטניה, היתה דווקא מי שהגנה על הילדים, אשה מוסלמית אם לשניים, שהיתה על הרכבת והתחננה לתוקף להפסיק עם המילים המאיימות שלו כלפי הילדים. האשה היא אסמה שוויאק.

האם המוסלמית חובשת החיג'אב התראיינה לאחר מכן לתקשורת הבריטית ואמרה: "הייתי עושה זאת שוב, הייתי שמחה שיותר אנשים היו באים ואומרים לו משהו, כי אם כולם היו עושים זאת, אני לא חושבת שזה היה מסלים לאן שזה הגיע", אמרה.

היא אמרה שכשראתה את המתרחש ידעה שהיא "צריכה להתעמת איתו, להיות אם לשניים, אני יודעת איך זה להיות במצב הזה והייתי רוצה שמישהו יעזור אם הייתי במצב דומה", סיכמה.

תקיפה אנטישמית משפחה חרדית מוסלמית רכבת תחתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד